Ministerul Transporturilor a cerut companiei italiene Salini Impregilo urgentarea şi definitivarea aspectelor tehnice pentru remedierea deficienţelor şi pentru finalizarea lucrărilor la lotul trei al autostrăzii Sibiu-Orăştie, în cadrul căruia o porţiune de 200 metri trebuie demolată şi refăcută.
O delegaţie a MT, condusă de ministrul Iulian Matache, s-a întâlnit luni cu reprezentanţi ai conducerii CNADNR, cât şi cu reprezentanţi ai companiei Salini Impregilo, pentru a discuta aspectele concrete ale problemelor autostrăzii Sibiu-Orăştie. Matache a făcut săptămâna trecută vizită pe şantierul autostrăzii Sibiu Orăştie.
„În funcţie de soluţia finală agreată, MT a solicitat stabilirea unui calendar cu termene precise, care să conducă la îndeplinirea întregului obiectiv al contractului de lucrări. S-a reafirmat, totodată, poziţia părţii române, aceea de a nu plăti în plus faţă de prevederile contractuale”, se arată într-un comunicat al ministerului.
Lucrările de refacere a lotului trei al Autostrăzii Sibiu-Orăştie, care a fost închis la începutul lunii septembrie, între Sălişte şi Cunta, din cauza unor crăpături în asfalt, au fost demarate, termenul limita pentru finalizare fiind luna decembrie.
O porţiune de 200 de metri din Autostrada Sibiu-Orăştie, aflată în zona kilometrului 60 şi deschisă în noiembrie 2014, va fi demolată şi refăcută complet pe cheltuiala antreprenorului, din cauza unor probleme la fundaţie cauzate de infiltraţii, estimadu-se că lucrările vor fi gata în decembrie.
Concluzia apare într-un raport al Companiei de Autostrăzi, în care specialiştii Direcţiei Calitate solicită demolarea şi refacerea unei secţiuni din Autostrada Sibiu-Orăştie.
În raportul specialiştilor CNADNR se arată că fundaţia autostrăzii nu a fost executată corect şi cu materialele prevăzute în proiect, iar în zona kilometrului 60+600 metri există infiltraţii de apă la o adâncime de 8-10 metri.
„Ca urmare (a problemelor constatate, n.r.) solicităm extinderea investigaţiilor din corpul autostrăzii pe o lungime corespunzătoare în stânga şi în dreapta zonei de la kilometrul 60+600 metri până la eliminarea din fundaţie a argilei contractile şi realizarea corpului autostrăzii pe o fundaţie sănătoasă”, concluzionează specialiştii companiei de drumuri.
Sursele citate arată că demolarea şi refacerea autostrăzii vor avea loc „pe o lungime de aproximativ 200 de metri”, pe cheltuiala antreprenorului, iar lucrările ar urmă să fie finalizate în decembrie, când autostrada va fi redeschisă circulaţiei.
Începând cu dată 7 septembrie, CNADNR a restricţionat total traficul rutier între nodul rutier Sălişte (km 270+020) şi nodul rutier Cunta (km 292+455).
Sursa foto www.mediafax.ro