Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a vorbit într-un interviu acordat hotnews.ro despre autostrada Sibiu-Piteşti şi despre ce se întâmplă pe tronsonul Sibiu-Orăştie. În viziunea lui lucrurile se mişcă bine.
Reporter: Autostrada Pitesti – Sibiu este fara doar si poate cea mai asteptata si importanta autostrada din Master Plan. Unde sunteti acum cu Studiul de Fezabilitate si cand vom putea sa discutam deja despre licitatiile pentru construire?
Matache: Discutam de Sibiu – Pitesti care, intr-adevar, si din punctul meu de vedere este cea mai importanta autostrada. La ea vom lucra ca si la Comarnic – Brasov. Este impartita in cinci loturi. Pentru cele doua loturi de capat, Pitesti – Curtea de Arges si Sibiu – Boita, Studiul de Fezabilitate va fi gata pana la finalul anului. Asta e discutia pe care am avut-o eu personal cu proiectantii. Urmand ca la inceputul anului 2016 sa scoatem la licitatie cele doua capete si in 2016, in functie de rezultatele licitatiei si de contestatii, vom incepe sa lucram.
Aici as vrea sa incercam sa evitam toate problemele pe care le-am avut cu celelalte autostrazi daca este sa discutam de toate blocajele care s-au creat dupa adjudecarea licitatiei, dupa inceperea lucrarilor. Cum spuneati si mai devreme de acele ecoducte.
Aici imi propun ca dupa ce proiectantii vor prezenta – discutia a fost ca luna asta sa prezinte cele patru variante de traseu pentru autostrada – sa facem intalniri publice in fiecare judet care este traversat de autostrada si sa solicitam tuturor celor interesati, daca vorbim de organizatiile de mediu, sau cele care se ocupa de cercetarile arheologice sau oricine interesat, sa ne spuna daca pe traseul autostrazii sunt probleme de mediu sau altele pe care poate proiectantii nu le-au identificat.
Incercam sa lasam o luna, o luna si ceva astfel incat sa luam in calcul toate aceste comentarii, propuneri si interventii si ulterior sa finalizam pana la finele anului studiul de fezabilitate pentru capete si sa putem incepe lucrarile.
Reporter: Autostrada Sibiu – Orastie Lot 3 este cea inchisa de curand pentru reparatii si marcheaza o premiera negativa pentru tara noastra. Din sursele noastre am aflat ca situatia solului instabil din zona ar fi mai problematica decat se credea si ca refacerea terasamentului si corpului autostrazii in acelasi mod nu ar fi o solutie trainica. Pe de alta parte, nici actualul contract nu poate fi suplimentat. Ia in calcul ministerul realizarea de urgenta a unei expertize si a unui proiect de consolidare si reparatie ce sa fie acordata unui nou constructor?
Matache: As vrea sa fac o precizare foarte importanta. Sectiunea de autostrada nu este receptionata, ceea ce inseamna ca lucrarea este inca la constructor. Problemele care au aparut acolo – au aparut si in presa, le stiam si noi – au facut sa ii punem pe constructori sa refaca sectorul de autostrada.
Din surse sunt unele informatii si bune si altele mai putin bune. Eu va propun sa asteptam expertiza tehnica independenta comandata de CNADNR care ne va spune care sunt cauzele reale pentru care acolo au aparut acolo crapaturi in asfalt, care sunt solutiile de remediere. Ulterior eu vreau sa va asigur ca, in conditiile care vor fi identificate persoane care au gresit, acele persoane vor raspunde. Eu personal voi solicita institutiile statului sa ia masuri.
Reporter: Cand vom avea concluziile acestei expertize?
Matache: Colegii mei de la CNADNR se afla de ieri (n.r. marti) in zona autostrazii, au discutat. Urmeaza azi-maine sa ni se comunice niste solutii si sa vedem ce se poate face.
Reporter: Aceasta autostrada este una dintre acelea pe care noi le-am facut in mare parte din fonduri europene nerambursabile. Exista riscul sa pierdem bani europeni pe aceasta autostrada?
Matache: Eu sper sa nu.
Reporter: Dar exista riscul…
Matache: Eu sper sa nu. Nu pot sa va dau un termen exact…
Sursa: www.hotnews.ro