închideți autostrada! să vină dna-ul?

Sau împușcați-i pe cei care sunt vinovați! Toată liota de politicieni locali, naționali, șefi de secții sau miniștri, care și-au băgat nasul în proiectul acesta numai ca să ciupească ceva: loc de muncă, vreun teren pe unde trece autostrada sau voturi. Sau toate la un loc.

închideți autostrada! să vină dna-ul?

Dacă vă e milă, condamnați-i la muncă silnică pe viață! În lagărul ce se va deschide pe traseul actualei autostrăzi. Mai exact pe tronsonul Sibiu-Orăștie al culoarului IV european. Vă dați seama? Europa e interesată de această autostradă ca de aer, pune banii jos, la un procent considerabil, și voinicii noștri se dau deștepți și pricepuți. Dar nu sunt buni decât la încurcat borcanele. Așa ceva nu trebuie să mai fie tolerat!autostrada foto

Trăim în secolul XXI, când lumea are grave probleme cu încălzirea globală, cu subțierea stratului de ozon, cu poluarea mediului, cu violențele fundamentaliștilor de toate formele și națiile, cu credința în Cel ce este iubire. Și, la noi, câțiva indivizi cocoțați pe funcții mari, cu salarii după buget, vin acum și spun, de parcă ar fi trăit pe Lună, în ultimii zece ani, că ar trebui închis tronsonul Sibiu-Orăștie. Noi, sibienii, știm că din cauza porțiunii din traseu, între Cunța-Săliște.

Citiți și vă minunați: „Acolo, de la început, se știa că există magistrala de cale ferată și a existat o sesizare de la DRDP Brașov, care nu a fost luată în considerare, că există un plan de alunecare care afectează inclusiv magistrala de căi ferate. Pe unde au ales să construim? Exact pe unde este cel mai prost. Cele mai proaste pământuri. CONSITRANS-ul (consultantul – n.m.) le-a zis că nu e bine și că folosesc pământurile cele mai proaste, pentru că constructorul a vrut să facă economie și a luat aceste pământuri proaste, care sunt niște argile prăfoase cu contracții mari. Întotdeauna când se face un studiu de fezabilitate există, cel puțin, trei variante. Pentru alegerea traseului e responsabil cel care a făcut studiul de fezabilitate și CNADNR pentru aprobarea proiectului”. Grav este că „pentru alegerea traseului e responsabil cel care a făcut studiul de fezabilitate și CNADNR pentru aprobarea proiectului”.

Concluzia directorului de investiții de la CNADNR, Alin Goga, după șapte luni de la deschirea autostrăzii, este năucitoare: „Autrostrada trebuie închisă”.

Am citit de câteva ori articolele apărute în presa locală cu declarațiile d-lui Goga, de săptămâna trecută, și tot nu-mi vine să cred că nu le-am visat. Încredibil! Să cheltui sume imense de bani europeni, să promiți că vei face și vei drege în numele interesului național, să te dai mare înainte de alegerile prezidențiale, cu punerea în funcțiune și să auzi, după numai o jumătate de an, că trebuie refăcut totul, mi se pare NEBUNIE CURATĂ! Sunt convins că țăranii din Aciliu ar fi știut ce traseu bun să aleagă, poate chiar și calcule mai exacte ar fi făcut. Chiar dacă le făceau pe nisip.

Mă distrează totuși cum o face Alin Goga pe intelectualul: „Vă spun că suntem ca la „Meșterul Manole”: ce am construit, și am plătit – 150 de milioane de euro, trebuie să scoatem tot afară. Am vorbit asta cu profesori universitari, cu absolut toată lumea – în condițiile în care am știut că recepționăm un lucru defect. A fost o pasivitate”.

Pasivitate? Iată ce spunea ministrul Ioan Rus, la 14 noiembrie 2014, la fața locului, în legătură cu alunecările de teren: „Zonele sensibile vor fi monitorizate 24 de ore din 24 şi vor fi utilaje în cazul în care va fi nevoie să se intervină. Pe cei 126 de kilometri de autostradă, astăzi, de la Sibiu la Deva, se poate circula în siguranţă”. Vi se pare, acum, că despre pasivitate a fost vorba aici? NU, A FOST CRIMĂ CU PREMEDITARE!

Dacă premierul a lipsit la inaugurarea din 14 noiembrie (visa, probabil, săracu’, la Cotroceni), ministrul său ne-a liniștit: șeful lui constatase deja că, pe Sibiu-Orăștie, se poate circula în siguranță. Și asta-i pasivitate? NU, E NESIMȚIRE!

Bineînțeles, așa cum ne stă bine nouă, românilor, atunci când o dăm în bară, scoatem în față legendele. Dar dacă ne-am întors la „Meșterul Manole”, de ce n-am aflat cine ar trebui zidit în viaductul de la Aiciliu ca să reziste? Tot din pasivitate? NU, DIN PROSTIE!

Stau și mă întreb ce-ar trebui să se întâmple: să pice guvernul Ponta, să vină DNA-ul sau să facem o nouă revoluție?

Ultima oră

Participă la discuție

1 Commentariu

Publică