avion1

Greva de avertisment a controlorilor de trafic le cam încurcă planurile călătorilor care vin sau pleacă de pe Aeroportul Internaţional Sibiu.

Greva a început la ora 11 şi se va termina la ora 13. În acest interval, cursa BMS 330 Stuttgart-Sibiu, operat de compania Blue Air, nu a aterizat la ora 12:00, ci va sosi la ora 13:13.
Cursa BMS 329 Sibiu-Stuttgart, operat de compania Blue Air va decola la ora 14:15, în loc de 12:35, ora initial de decolare.
Indirect este afectată şi o cursă Tarom de la Munchen la Sibiu. Din cauza faptului că după încetarea grevei spatiul aerian va fi aglomerat, ora estimată de aterizare inițială este 13:15, dar va înregistra o întârziere de 31 de minute.

2

Greva de astăzi s-a declanşat după ce au eșuat și negocierile de luni cu conducerea ROMATSA, în prezența secretarului de stat în Ministerul Transporturilor Dragoș Titea. Potrivit sindicaliștilor, cauzele grevei sunt neîncheierea Contractului Colectiv de Muncă, dar și nerezolvarea unui număr de 14 revendicări ale sindicatelor.
Sindicaliștii de la ROMATSA spun că ultima oară când s-a pus problema unei greve a fost începutul anilor ’90. Acum s-a ajuns în această situație după negocieri care au durat mai mult de două luni pentru încheierea unui nou CCM. Cu toate acestea, nu s-a ajuns la nicio înțelegere, iar de la 1 iunie 2015 angajații ROMATSA nu mai au Contract Colectiv de Muncă.
De asemenea, sindicaliștii mai au 14 revendicări ce vizează zona profesională, protecția salariaților, siguranța traficului aerian, dar și drepturile sindicale, cea mai importantă fiind cea legată de vârsta pensionării. Însă, spun ei, directorul ROMATSA a refuzat continuarea negocierilor.
„A urmat o conciliere pe 14 revendicări ale noastre, dar niciuna dintre ele nu a fost rezolvată la acea conciliere. Domnia sa a refuzat continuarea negocierilor. Una dintre ele este faptul că noi ne pensionăm efectiv la 65 de ani. Vârsta de pensionare a controlorului de trafic în România este de 65 de ani. De șapte ani nu reușim să promovăm această lege, deși toate partidele care au fost la putere recunosc că nu se poate așa ceva, în Europa vârsta de pensionare fiind de maximum 52-55 de ani. Avem o solicitare care este rezultatul Memorandumului încheiat anul trecut cu domnul ministru Șova (Dan Șova, fost ministru al Transporturilor, n.r.) de a face un articol în Contractul Colectiv de Muncă să nu mai stăm la dirijare în momentul în care împlinim 55 de ani, acest lucru fiind efectiv un pericol pentru siguranța traficului aerian. Este imposibil ca la asemenea vârstă să mai ai reacții la fel ca la 20, 30 de ani, la secundă. Aceasta este una dintre cele mai importante revendicări”, a explicat Tudorache.

Sursa: www.realitatea.net

Ultima oră

Comentariul meu