Când vine vorba de găsirea unui loc de muncă, există un nou trend în ziua de astăzi: colaborările în detrimentul job-ului tradițional full-time. În ceea ce îi privește pe cei proaspăt intrați pe câmpul muncii, tinerii preferă să beneficieze de autonomie și de flexibilitate și aleg să își schimbe permanent locul de muncă.
Companii mari din SUA au ajuns să aibă mai mulți colaboratori decât angajați full-time; de exemplu startup-ul Uber (servicii de transport fără licență de taxi) care începe să devină din ce în ce mai cunoscut și în România, are 160.000 de colaboratori și doar 2.000 de angajați propriu-ziși. Și există numeroase alte companii ca Uber care au intrat de curând în „1099 Economy”, așa cum numesc americanii acest nou trend pe piața de muncă.
Numărul colaboratorilor în cadrul companiilor a crescut de două ori din 2003; atât firmele mici, cât și cele mari (printre care se numără și Microsoft) preferă acest tip de colaborare, devenind benefică atât pentru angajator, cât și pentru angajat.
Alege o platformă, găsește clienți
Dintotdeauna antreprenorii s-au dat peste cap să obțină recomandări, clienți și contracte care să le sporească afacerea. Pentru serviciile locale din Statele Unite, platforme care oferă servicii de curățenie precum Homejoy sau Handy au îmbunătățit dinamica afacerilor. Aceste platforme se ocupă de tot ce înseamnă managementul unei afaceri de dimensiuni mici – marketing, căutare de job-uri și tot ce înseamnă costuri.
Antreprenorii locali care au nevoie de clienți se alătură platformei și sunt puși automat în legătură cu potențiali clienți. Tot ce trebuie să faci este să îți comunici disponibilitatea și ești contactat automat.
O altă platformă care are foarte mult succes este Upwork; webdeveloper-i, agenți de relații cu clienții sau experți în marketing din toată lumea pot accesa această platformă pentru a găsi potențiali clienți.