Adaptarea şcolară, obiectiv central la trecerea în gimnaziu la Școala ”I.L. Caragiale” din Sibiu

scoala caragiale sibiuLa Şcoala Gimnazială „I.L. Caragiale” Sibiu acţiunile ce au ca scop crearea unui liant pentru o bună adaptare a micilor învăţăcei la cerinţele clasei a V-a au devenit o tradiţie.

Trecerea de la un stadiu de învăţământ la altul constituie la fiecare vârstă un „prag” care poate fi depăşit de către copil cu relativă usurinţă sau cu dificultăţi, în funcţie de personalitatea fiecărui individ, dar şi de sprijinul de care acesta se bucură din partea celor ce îi sunt alături.
Înlocuirea învăţătorului cu un număr mare de profesori, schimbarea metodologiei de lucru, a materialelor didactice şi auxiliarelor şcolare, trecerea la un alt sistem de evaluare/notare, modificarea programului şcolar şi a curbei de efort, dar şi multiplele transformări de comportament, afective şi biologice declanşate de debutul pubertăţii, constituie piedici în calea adaptării şcolare la gimnaziu.
La Şcoala Gimnazială „I.L. Caragiale” din Sibiu acţiunile ce au ca scop crearea unui liant pentru o bună adaptare a micilor învăţăcei la cerinţele clasei a V-a au devenit o tradiţie. Şi în acest an şcolar au fost programate mai multe activităţi comune ale elevilor, dascălilor şi părinţilor:
•    lecţie deschisă la matematică – clasa a IV-a A
–    propunător: profesor Felicia Brodeţchi
–    invitaţi: părinţi şi profesori de la învăţământul primar
•    lecţie de matematică cu predare în echipă – clasa a IV-a B
–    propunători: profesor Cosmina Naicu şi învăţător Agostina Durdun
•    lecţie de limba germană – clasa a IV-a B
–    propunător: profesor Hildegard Ţendea
•    dezbatere pe tema:  „Adaptarea la gimnaziu”
–    profesori: Paulina Adam, Felicia Brodeţchi
–    părinţi ai elevilor de clasa a IV-a
•    aplicarea de teste de evaluare finală la matematică, limba română şi limba germană;  analizarea şi interpretarea rezultatelor
Activităţile au ca scop buna comunicare elev-dascăl-părinte, identificarea unor caracteristici ale colectivelor de elevi, dar şi crearea unei atitudini pozitive a elevilor vizavi de evoluţia lor la gimnaziu.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică