Autostrada Sibiu – Pitești, cap de listă în Masterplanul FINAL trimis la Bruxelles. Se știe și când încep lucrările!

autostrada sibiu pitestiUltima variantă și totodată cea finală a master planului general de transport, modificată în urma discuţiilor cu Comisia Europeană, evidențiază un lucru important pentru județul Sibiu. Astfel autostrada Sibiu-Piteşti, cu o lungime de 116 kilometri şi un cost estimat la 2 miliarde de euro, va fi  gata în 2020, iar lucrările vor fi demarate în anul 2017.

Varianta finala si revizuita a Master Planului General de Transport (MPGT), impreuna cu Strategia de Implementare a proiectelor – documentul cheie are stabileste proiectele prioritare si cand se fac ele – a fost transmisa de catre Ministerul Transporturilor la Comisia Europeana. Autostrada Sibiu – Pitesti este, in sfarsit, pusa in capul listei de proeicte prioritare cu un orizont de realizare incepand cu anul 2017.
Conform noii Strategii de Implementare, prioritizarea proiectelor de infrastructura rutiera au in cap de lista autostrada Sibiu – Pitesti, asa cum HotNews.ro a scris in exclusivitate la inceputul lunii aprilie. Cu toate acestea, tot strategia mai arata ca lucrarile sunt planificate sa inceapa abia din 2017, asta pentru ca Studiul de fezabilitate nu este gata, ba nici nu a fost inca semnat contractul pentru ca in cursul procedurii de licitatie publica s-au depus contestatii. Costul estimat este de 1674 milioane de euro. Autostrada Pitești Craiova este pe locul 8 în clasamentul priorităților, costurile estimate fiind de 890 milioane de euro. Pe locul doi este autostrada Bacau – Pascani, iar pe trei se regaseste autostrada Comarnic – Brasov, cu un cost recalculat in jos la aproape 1 miliard de euro (fata de 1,8 miliarde de euro in cazul actualei concesiuni controversate cu Vinci – Aktor – Strabag).

Care sunt celelalte priorități
Urmatoarele autostrazi pe lista, in ordinea punctajelor obtinute, sunt: Suplacu de Barcau – Bors (Oradea), Tg Neamt – Iasi – Ungheni, Nadaselu – Suplacu de Barcau, Craiova – Pitesti, Tg Mures – Tg. Neamt, Inelul de autostrada de centura Bucuresti (A0), Brasov – Bacau si Ploiesti Comarnic. In ceea ce priveste lista proiectelor prioritare de drum expres, pe primul loc se afla modernizarea Centurii Sud Bucuresti la patru benzi. Apoi urmeaza proiectele care vor forma legatura Moldovei cu Muntenia, drumurile expres de la Ploiesti – Buzau – Focsani – Bacau si apoi Pascani – Suceava.
Ca un element de remarcat, toate proiectele de infrastructura rutiera sunt propuse a fi realizate prin mixul de fonduri europene – buget – imprumuturi externe, inclusiv Comarnic – Brasov, desi „formal” este trecut ca PPP. Moldovei ii se acorda o prioritate sporita pana in 2020 prin autostrazile Tg Neamt – Iasi – Ungheni si Bacau – Pascani, precum si prin drumul expres Bacau – Buzau – Ploiesti. De asemenea, drumul expres Pitești- Brașov – aflat deja în lucru, se regăsește în strategia finală de infrastructură. Costurile totale ale reabilitării DN 73 sunt de 1224 milioane de euro.

Drum expres pe Valea Oltului. Costă 67 milioane euro!
De asemenea, drumul transregio Pitești- Râm. Vâlcea- Racovița este prins în strategie, 67,5 milioane de euro ar costa și este pe locul 3 în lista de priorități pentur drumurile de acest fel. Ministerul Transporturilor a transmis in data de 06.05 2015 varianta Master Planului General de Transport care include si raspunsurile la observatiile Comisiei Europene, au anuntat reprezentantii institutiei intr-un comunicat remis HotNews.ro. „In cele aproximativ 1.000 pagini, documentul prezinta atat proiectele de infrastructura, cat si strategia de implementare a acestora pe cele doua perioade de programare 2014-2020 si 2020-2027.
Actuala varianta a MPGT este rezultatul negocierilor pe care Ministerul Transporturilor le-a avut cu expertii Comisiei Europene si va fi prezentata Comisiilor de transporturi din Senat si Camera Deputatilor in cursul saptamanii viitoare. De asemenea, in ultima saptamana a lunii mai este programata la Bruxelles o noua intalnire intre specialistii Ministerului Transporturilor si expertii Comisiei Europene pentru discutii finale asupra documentului”, informeaza Ministerul Transporturilor. Master Planul General de Transport si Strategia de Implementare se gasesc pe site-ul Ministerului Transporturilor, la sectiunea Strategia in transporturi. Sursa info: ProArges, ZF & hotnews

Ultima oră