update video foto - scandal arheologic pe valea oltului. lucrările de extindere de pe dn7 au fost oprite!

lucrari valea oltului (2)Lucrările de modernizare și extindere a drumului național 7, în zona Turnului Spart situat la intrarea pe Valea Oltului, în dreptul localității Boița, au fost stopate joi după amiază, din cauza unei decizii luată de către cei de la Direcția pentru Cultură Sibiu. Poliția a dat o amendă de 25.000 de lei firmei care execută lucrările.

Valea Oltului este un adevărat șantier, mai ales în zona de nord, aflată pe teritoriul județului Sibiu. Acolo între Boița și Câineni, Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi din România, derulează un proiect de reabilitare și extindere a DN7.
Până aici toate lucrurile sunt frumoase, numai că odată cu apropierea lucrărilor de Turnul Spart, considerat monument istoric, au început să apară problemele.
”Cei care fac lucrările au depus o cerere de eliberare a unui aviz de lucrări atât la Consiliul Județean Sibiu cât și la Direcție. Noi le-am dat aviz cu condiția să încheie un contract de supraveghere arheologică a lucrărilor. Cum ei nu au acest contract, noi am dispus astăzi (n.r. joi) sistarea lucrărilor în zona în care se află și Turnul Spart. Am înțeles că începând cu ora 13.00 au fost sistate toate lucrările”, a explicat pentru Ora de Sibiu, Răzvan Pop, director al Direcției de Cultură Sibiu.
Acesta a mai precizat că turnul nu a fost în nici o clipă în pericol de demolare, chiar dacă lucrările au ajuns actualmente în apropierea acestui obiectiv.[contextly_auto_sidebar id=”Kd4VK4QUYsBYjxUmyweuCd3dFKuNQWpG”]
”S-au oprit lucrările și acolo au mers și polițiști de la IPJ Sibiu, care le-au aplicat și o amendă constructorilor”, a mai spus Răzvan Pop. Amenda dată de IPJ este de 25.000 de lei.

Ce reprezintă Turnul Spart
Fortificatia de la Turnul Spart a fost ridicata, conform specialistilor, în secolele XV-XVI, sapaturile arheologice efectuate aici în anul 1991 scotând la iveala urme ale fortificatiei medievale, ale cladirilor construite ulterior plus “evidentierea unor nivele de arsura sau depuneri rezultate din inundatii”. Turnul Spart a fost, clar, o fortiificatie de granitaăsi un, în limbaj actual “Punct de control la trecerea frontierei” dintre Valahia şi Transilvania.

Aşezat în aşa fel încât să controleze total drumul care trecea pe malul Oltului de la Câineni catre Boita, ansamblul fortificaţiei mai era compus dintr-ul zid care pornea de pe coasta muntelui, cu un pasaj boltit la nivelul drumului şi prelungut dincolo de turn până în albia Oltului.
VEZI ÎN PLAYERUL DE MAI JOS STADIUL LUCRĂRILOR
[fvplayer src=”http://youtube.com/watch?v=W-ncfHuGFeQ”]

Ultima oră

Participă la discuție

1 Commentariu