Municipalitatea sibiană a anunțat că în această săptămână se vor încheia reparațiile la viaductul din Vasile Aaron. Primăria a băgat acolo peste 4,6 milioane de lei, iar traficul auto s-a reluat în regim normal în zonă.
Reparațiile capitale la viaductul Vasile Aaron se vor încheia în această săptămână prin efectuarea recepției lucrărilor. Contractul încheiat în luna aprilie 2014 cu asocierea Construcţii SA, Sinecon SA şi Geiger Transilvania SRL a avut o valoare de 4.602.066,43 lei. [contextly_auto_sidebar id=”bG7x37yGf5inN05lVZbAEwjPxxcK1R82″]
“Pe lângă întărirea structurii de rezistență a viaductului, modernizarea acestuia are ca rezultat important fluidizarea traficului prin intermediul sensului giratoriu de la intersecția cu străzile Henri Coandă și Ștefan cel Mare. Înainte de aceste reconfigurări, intersecția era destul de dificilă, mai ales pentru că primește volumul de trafic de pe două ieșiri ale centurii ocolitoare a Sibiului. Viaductul este acum mai sigur și are și un aspect mult îmbunătățit, o lucrare de altfel necesară și în contextul reabilitării cartierului Vasile Aaron, proiect încheiat anul trecut”, spune Astrid Fodor, primarul interimar al Sibiului.
Întărirea structurii de rezistență a viaductului
Într-o primă etapă constructorul a executat lucrările de consolidare a structurii de rezistență a viaductului. Pilonii de susținere și grinzile au fost curățate prin sablare, fiind consolidate prin injectarea unor rășini speciale și prin armarea suplimentară cu fier.
Reparații și reconfigurări pe carosabil și trotuare
O importantă parte a lucrărilor a fost înlocuirea plăcilor de beton ale viaductului. Odată cu acestea, hidroizolația structurii a fost și aceasta modernizată. Carosabilul și trotuarele au fost reparate prin turnarea de noi straturi asfaltice, iar bordurile au fost înlocuite. Au fost montați și parapeți din tablă zincată și plase de protecție pe porțiunea dinspre liniile de cale ferată, pentru siguranța pietonilor care îl traversează.
O lucrare foarte amplă a fost modernizarea rețelei de iluminat public. A fost complet înlocuit cablajul de alimentare, fiind montați 63 de stâlpi metalici noi de iluminat pe porțiunea cuprinsă în proiect (strada Henri Coandă – strada Semaforului). Cablajul metropolitan a fost introdus prin canale speciale subterane.
Zona pietonală din zona bisericii a fost amenajată cu alei pavate pe care este trasată și pista pentru biciclete, această arie fiind iluminată de 14 stâlpi noi cu o înălțime de 5 metri. Au fost refăcute și scările care duc spre biserica situată aici. În zonă vor fi amplasate în următoarea perioadă 20 de bănci și 20 de coșuri de gunoi stradale, completând astfel lucrarea.