Cu mai puțin de 91 de zile rămase până la startul Turului Ciclist al Sibiului 2015, echipele profesional continentale înscrise în competiție trag tare pe șoselele Europei, câștigând etape în concursuri prestigioase și anunțând o luptă acerbă în turul de la Sibiu.
Astfel, Androni Giocattoli Sidermec și-a făcut mâna câștigând o etapă din Coppi e Bartali (victorie a lui Francesco Chicchi) iar CCC Sprandi Polkovice și-a adjudecat contratimpul pe echipe în Coppi e Bartali și prima etapă din Volta Ciclista a Catalunya (prin Maciej Paterski).[contextly_auto_sidebar id=”OHVJwHFykMCs5xeJUSTMJQsCEH0pYH6w”]
Turul Ciclist al Sibiului (1 – 5 iulie) revine în al cincilea an de existență la formatul de 5 zile și aduce și în 2015 o serie de premiere: pentru prima dată o etapă a competiței depășește granița celor 200 de kilometri, iar numărul de puncte UCI alocate Turului s-a mărit la 732, în vreme ce premiile în bani au crescut la 33.800 euro.
Turul sibian, care a obișnuit fanii sportului pe două roți cu o participare internațională de excepție, este, conform calendarului publicat în fiecare an de Uniunea Ciclistă Internațională, în top 6 al competițiilor cicliste din Euopa Centrală și de Est.
Turul va avea etape cu profil foarte divers, atât pentru sprinteri (etapele I și IV), cât și pentru cățărători (etapele II, III) și, ceea ce este mai important, toate etapele au startul în Piața Mare, ceea ce face cursa foarte accesibilă publicului.
De altfel accesibilitatea este una din caracteristicile cele mai importante ale Turului Ciclist al Sibiului, care are trasee și puncte de start și finish gândite de organizatori astfel încât spectatorii să poată vedea pe viu toată acțiunea. Întregul prolog al Turului se desfășoară în centrul istoric al Sibiului, unde iubitorii ciclismului pot să vină să-și vadă de aproape favoriții și să-i încurajeze pe tot traseul de 2,4 kilometri, cu finish în Piața Mare. Conform tradiției Turului, tot în Piața Mare va fi și finishul ultimei etape, ceea ce dă șansa spectatorilor să asiste duminică seara la spectaculosul sprint final al competiției.
Un traseu de 677,7 kilometri
● Prologul (1 iulie) va respecta tradiția și îi va purta pe concurenți pe straduțele înguste, prin piețele publice din centrul istoric al Sibiului, pe pavaje de piatră cubică și piatră de râu, testându-le nu numai viteza, ci și îndemânarea.
● Etapa I (2 iulie) va însuma nu mai puțin 215,9 km pe traseul Sibiu – Nocrich – Bârghiș – Pelișor – Mediaș – Copșa Mică – Slimnic – Mândra – Ludoș – Miercurea Sibiului – Poiana Sibiului – Săliște – Poplaca – Sibiu. Etapa, deși în turul sibian este considerată una de plat, are 5 cățărări, dintre care cea de la Dobârca – Poiana este de categorie A.
● Etapa II (3 iulie), va fi una “scurtă” de “doar” 154,4 km, însă foarte solicitantă pentru cicliști, din cauza profilului montan, cu intrarea pe Transalpina și o ascensiune extrem de dificilă de categorie A la Dobra-Jina (altitudine 980 m) și cățărarea finală de categorie A în Munții Cibinului, la Păltiniș (1438 m altitudine). Traseul este Sibiu – Săliște – Miercurea Sibiului – Sebeș – Căpâlna – Șugag – Dobra – Jina – Poiana – Dobârca – Miercurea – Săliște – Sibiel – Gura Râului – urcare pe Valea Mărăjdiei – Păltiniș.
● Etapa III (4 iulie) este supranumită de organizatori „etapa-regină” sau „highway to hell” – așa cum a numit-o câștigătorul acestei etape în 2011, Ricardo Zoidl. Etapa de Bâlea este cea care poate asigura câștigarea Turului, după cum o arată statisticile, care au consemnat faptul că învingătorii în toate edițiile au fost câștigătorii uneia dintre etapele cu finish montan. Etapa are 160 km și va purta plutonul, după 135 de kilometri pe plat, spre extenuantul finish în ascensiune aflat la capătul cățărării pe Transfăgărășan până la Bâlea Lac (2040 m altitudine). Traseul: Sibiu – Nocrich – Bârgiș – Agnita – Voila – Voivodeni – Lisa – Sâmbăta de Sus – Victoria – Ucea de Sus – Cârțișoara – Bâlea Lac.
● Etapa IV (5 iulie) aduce o altă noutate în Tur. Prima parte a cursei este formată dintr-un circuit pe care plutonul îl va face de trei ori în apropierea Sibiului (Sibiu – Rășinari – Dealul Călugărul – Gura Râului – Poplaca – Sibiu), astfel încât spectatorii să poate vedea competitția și să-și poată încuraja favoriții. La a treia trecere, caravana ciclistă va ieși din Gura Râului și se va îndrepta către Cristian – Zona Industrială Vest – Ocna Sibiului – Mândra – Slimnic – Șura Mare – Sibiu, cu finishul în Piața Mare. Cum terenul este relativ plat, la capătul traseului de 144,9 km, spectatorii vor putea asista la finish în sprint de grup, care de obicei se decide în porțiunea de sub Podul Minciunilor și tunelul de sub Turnul Sfatului.
Un pluton extrem de puternic
Turul Ciclist al Sibiului a avut în fiecare an un pluton valoros, iar popularitatea în creștere a acestei competiții printre echipele europene a atras și în acest an echipe puternice, unele din ele aflate la a treia participare. Organizatorii au admis până acum în competiție formularele de înscriere de la 19 echipe.
Dintre acestea, trei sunt echipe profesionist-continentale – Androni Giocattoli Sidermec și CCC Sprandi Polkowice (echipe care i-au dat pe câștigătorul ultimei etape din 2013, Mattia Gavazzi, și respectiv pe câștigătorul Turului din 2013, Davide Rebellin) și Nippo – Vini Fantini (învingătoare în Turul Estoniei 2014 prin victoria lui Eduard Grosu și câștigătoare a numeroase etape în tururile Qinghai Lake, Hokkaido, Tour of Corea, Tour of Japan, Circuit des Ardennes).
Acestora li se adaugă echipele continentale: Adria Mobil (care a câștigat, prin Radoslav Rogina, Turul Sibiului din 2014, an în care a câștigat și tricoul verde prin Primož Roglič și tricoul portocaliu prin Domen Novak), apoi Amore & Vita – Selle SMP, Bike Aid, LKT Team Brandenburg, Parkhotel Valkenburg Continental Team (de la care este câștigătorul tricoului albastru din 2014, Bram Nolten, și câștigătorul ultimei etape din 2014, Marco Zanotti), Team Differdange – Losch, Team Frøy Oslo, Team Ringeriks-Kraft, Team Stuttgart, Utensilnord, Verandas Willems Cycling Team, Unieuro Wilier Trevigiani.
Acestora li se adaugă continentalele Tușnad Cycling Team (singura echipă românească cu statut de continentală), Madison Genesis (prima echipă din Marea Britanie care vine la Sibiu), Synergy Baku Cycling Project și Naționala României.
Sponsori de cursă lungă
Partener oficial al Turului Ciclist al Sibiului 2015 este Banca Comercială Carpatica. La organizarea competiției își aduc contribuția sponsori deja tradiționali: Continental, Takata, Boromir, Industrial Software, Marquardt, Geiger, Ambient, Intergraph, Tondach, Metropolis, Kendrion, Phoenix Mecano, Shimano, KeepCalling, Bearing Point, SOBIS.