Unul dintre piloții avionului Germanwings care s-a prăbușit marți în Alpii francezi era în afara cabinei în momentul accidentului și nu a reușit să mai intre deși a izbit ușa insistent pentru a se face auzit de colegul lui. Dezvăluirea a fost publicată de New York Times, noaptea trecută pe pagina de internet.
NYT se bazează pe o sursă militară care are legătură cu învestigația care ar fi avut acces la informatiile din cutia neagră ce continea inregistrarea convorbirilor și zgomotele din cabină. Agenția de presă franceză AFP a confirmat imediat informația, citând o sursă anonimă din cadrul investigației accidentului în care au murit 150 de persoane. Potrivit sursei, se aude cum se deschide ușa cabinei, cum se închide și apoi lovituri din afară, dar nu există nicio discuție înainte ca avionul să se zdrobească de pământ.
Singurele date pe care le-a facilitat compania Lufthansa, de care aparține Germanwings, despre echipaj este că unul dintre piloți, copilotul a fost contractat în septembrie 2013 și avea o experiență de mai mult de 630 de ore de zbor, în timp ce pilotul a început să lucreze pentru Germanwings în mai 2014 și avea o experiență de mai mult de 6000 de ore de zbor. Ambii vorbeau in germană, potrivit inregistrărilor din cutia neagră.
[contextly_auto_sidebar id=”77y6IsucYkR2LzmXRl9UvvAQkAS9srMh”]
„Nu avem nicio informație care să confirme cele publicate de New York Times”, a asigurat un purtător de cuvânt al Lufthansa, pentru agenția de presă germană DPA, spunând că nu vrea să speculeze nimic pe marginea informației. Până acum, guvernul francez a confirmat recuperarea înregistrărilor din cutia neagră dar nu a spus nimic despre conținut.
Informația publicată de New York Times nu a fost confirmată de nicio sursă oficială până în prezent.
Sursa militară susține că ce se aude în prima parte a zborului de la Bracelona la Dusseldorf o conversație între cei doi piloți ”foarte liniștită, relaxată”, dar că apoi, inregistrarea audio indică faptul că unul dintre piloți iese din cabină și nu mai poate intra, ușa putând fi deschisă doar din interior. ”Omul e afară, strigă și bate în ușă dar nu primește niciun răspuns” relatează investigatorul pentru NYT. Ulterior începe să lovească cu forță ușa. NU primește niciun răspuns.”Se poate auzi cum încearcă de spargă ușa” susține sursa militară.
Nu știm de ce pilotul a ieșit din cabină” continuă responsabilul militar care a insistat să nu i se dea numele.
Circumstanțele stranii care înconjoară accidentul Germanwings sunt legate de faptul căm în cele minute în care aviuonul pierde altitudine, pilotii nu raspund la apelurile turnului de control.