misterul accidentului germanwings: de ce au tăcut piloții?

prabusirea avionului germanwingsDintre toate ipotezele posibile despre cauzele accidentului Germanwings au fost eliminate până acum doar două, aceea că avionul ar fi explodat în aer sau că ar fi avut un incendiu la bord. Doi martori au confirmat că avionul nu scotea fum si singurul lucru suspect era ca zbura foarte jos.

O sută cincizeci de oameni și-au pierdut viața marți, în jurul orei 10.40, ora 11.40 în România când avionul Airbus A-320 apartinând Germanwings, filiala low cost a Lufthansa s-a izbit de pământ și s-a dezintegrat în Alpii francezi, la o înălțime de 1800 de metri, într-o zonă foarte izolată. Printre ei spanioli, nemți, turci, americani, englezi, australieni, 120 de adulți,  18 copii și 2 bebeluși. Resturile s-au împrăștiat pe o rază de doi kilometri ceea ce face dificilă operațiunea de recuperare și reconstituire și identificare a cadavrelor.

VESTE ȘOCANTĂ ÎN ACCIDENTUL GERMANWINGS: Unul dintre piloți ieșise din cabină și nu a mai putut intra până la impact

Una dintre cutiile negre ale avionului a fost găsită marți seara. Este cea care inregistrează convorbirile piloților și toate zgomotele din cabină. Deși este avariată, înregistrările ar putea fi recuperate.

[contextly_auto_sidebar id=”37VXLQCYW2dsjqouse0qm6cCIFG3RE7Z”]Marele mister al accidentului Germanwings, tăcerea piloților, ar putea fi rezolvat după ascultarea înregistrărilor. Ultima discuție a piloților cu turnul de control a avut loc la intrarea în spațiul aerian francez, la 10.30, când piloților li s-a confirmat altitudinea de 11.000 de metri și li s-a recomandat să o mențină. Peste un minut, avionul a început să piardă înălțime și deși s-a incercat contactarea piloților, aceștia nu au mai răspuns în cele peste zece minute care au trecut până la impact. Transponderul avionului Airbus A-320 a transmis permanent altitudinea de zbor și viteza. Avionul și-a păstrat traiectoria, dar a coborât cu circa 900 de metri pe minut. Impactul a avut loc la o viteză de 800 de kilometri la oră.

IPOTEZĂ TERIFIANTĂ: Prăbușirea avionului Germanwings – O SINUCIDERE DELIBERATĂ

A doua cutie neagră, găsită miercuri, transmite toate datele de zbor, legate de viteză, altitudine, presiune. Una dintre ipotezele plauzibile avansate de speciualiști este că ar fi avut loc o depresurizare. În astfel de situații, piloții trebuie să coboare rapid la 3000 de metri, pentru a putea să respire. De aceea se crede că avionul a coborâr controlat, cel puțin la începutul coborârii, pentru că altfel ar fi continuat traiectoria la aceeași înălțime pe pilot automat.

Misterul teribilului accident nu va fi elucidat până ce toate datele nu vor fi descifrate de experții francezi. Aceștia sunt cei mai buni din lume, Franța având experiențaunor accidente complicate în ultimii zece ani.

OFICIAL: Copilotul zborului Germanwings, Andreas Lubitz, a prăbușit intenționat avionul – SECUNDE ÎNAINTE DE IMPACT ÎNCEP ȚIPETELE

UPDATE: Responsabilii Agenției de Securitate Franceze au reușit deja să extragă datele din cutia neagră care înregistrează convorbirile din cabina piloților. ”Avem sunetul și vocile de pe parcursul întregului zbor, până la impact” a declarat pentru presă, miercuri dupa amiază Rémi Jouty, directorul Biroului de Analiză și Investigație BEA, care nu a vrut însă să dea mai multe detalii despre momentul în care cutia neagră nu a mai înregistrat nimic.

„Nu pot spune dacă piloții erau conștienți”, a spus oficialul francez. „Sunt voci, dar nu pot spune nimic. Nu știm cine vorbește. Avem nevoie de timp pentru a clarifica aceste aspect. Nu este ușor.”, a afirmat acesta. Acesta nu a vrut să avanseze nicio ipoteză, dar a afirmat că prezența unor fragmente atât de mici nu sunt carcateristice unei explozii în aer. Deasemenea a eliminat categoric ca o posibilă cauză, condițiile meteo. „Nu pare să fi avut loc o pană de motor” a mai dezvăluit investigatorul francez.

„Nu pot preciza și confirma nimic. Nu avem date pentru un scenariu privind o depresurizare” a mai răspuns la intrebarea despre ipoteza aceasta.

 

 

Ultima oră

Comentariul meu