Scandia se chinuie să își păstreze angajații din Sibiu. Concurența îi ”vânează”!

scandia sibiuUnul din cei mai importanți agenți economici ai Sibiului, Scandia Food are în ultima perioadă o preocupare majoră și anume aceea de a nu își pierde angajații. Asta pentru că unii dintre ei nu ademeniți la propriu de alte firme mari care au puncte de lucru în Sibiu.

Marea preocupare a directorilor de resurse umane din companii este aceea de a nu-şi pierde angajaţii ca urmare a faptului că firmele competitoare le plătesc salarii mai mari, de aceea profesioniştii din acest sector trebuie să se uite foarte atent la studiile salariale, spune Alina Rădulescu, directorul de HR al producătorului de conserve Scandia Food, pentru zf.ro. [contextly_auto_sidebar id=”4YpLGRYJTMDLyjIXq8b6HM5YdGX0poIk”]
Ea va fi unul dintre participanţii la workshop-ul cu tema “Mituri şi realităţi despre piaţa studiilor salariale din România”, organizat în cadrul HR Conference, eveniment care va avea loc pe 24 martie 2015.
“Studiile salariale sunt un barometru important pentru un director de resurse umane, dar este la fel de importantă metodologia şi numărul de companii incluse în studiu, precum şi regiunea în care activează. Ca să nu îţi pierzi angajaţii, trebuie să ai salarii la nivelul similar cu media pieţei, pentru că apare tendinţa de migrare atunci când cineva oferă salarii mai mari. Problema e că pe piaţa forţei de muncă există industrii diferite care oferă posturi cu responsabilităţi şi competenţe  similare, ceea ce ne-a făcut pe noi să ne luptăm pe aceiaşi candidaţi cu angajatorii din industria automotive în Sibiu”, a spus Alina Rădulescu.
În opinia sa, modul în care se face radiografia posturilor analizate în studiile salariale trebuie înţeles foarte bine de către cei care le cumpără, pentru a avea siguranţa că se compară “mere cu mere”.
„Este posibil ca în cazul a doi angajatori funcţia de «quality assurance manager» să fie interpretată diferit, iar în cazul unuia angajatul respectiv să aibă ca responsabilităţi îndeplinirea tuturor standardelor internaţionale de calitate sau certificările din acest domeniu, iar în cazul altuia să nu existe această sarcină. De aceea, trebuie analizate foarte atent aceste achiziţii, care nu sunt deloc ieftine”, a mai spus Alina Rădulescu.
Costul unui studiu salarial porneşte de la 1.000 de euro şi poate ajunge la 4.000 – 5.000 de euro, potrivit informaţiilor din piaţă.
Cât de reprezentative sunt studiile salariale realizate de companiile de profil din România, cât de mari sunt neconcordanţele în ceea ce priveşte rezultatele cercetărilor, cât de mult contează rezultatele unui studiu în decizia angajatorului de a acorda creşteri salariale sunt doar câteva dintre întrebările la care se va răspunde în cadrul HR Conference 2015. La workshop-ul dedicat studiilor salariale mai participă, pe lângă Alina Rădulescu, şi Mihaela Lupu, Market Leader Productized Services în cadrul Hay Group România, Vlad Grigoriu, expert în cadrul firmei de training Exec-Edu şi Irina Stoian, director de resurse umane în cadrul Cetelem. Sursa: zf.ro

Ultima oră

Comentariul meu

Publică