Luna martie, ultima din trimestrul al doilea al stagiunii aniversare (65 de ani) se remarcă prin promovarea tinerilor artişti proveniţi de pe băncile şcolii de muzică sibiene.
Pianista Ioana Ilie, solista concertului simfonic de joi, 5martie, a absolvit Academia de Muzică din Basel (clasa prof. Adrian Oetiker), fiind solicitată, din 2011, să predea cursuri de improvizaţie la Academiile de Muzică din Trossingen şi Basel. Atent îndrumată de profesoara Enikö Orth, Ioana s-a remarcat de timpuriu în numeroase recitaluri şi concerte susţinute în România, Bulgaria, Germania, Olanda, Marea Britanie, Elveţia, Japonia şi printr-o serie de premii naţionale şi internaţionale, între care se înscrie şi bursa completă de studii la Colegiul Pocklington din York, câştigat la Concursul „Constantin Silvestri”. [contextly_auto_sidebar id=”ASovkg2vBekhmLYExx2ZiESSoS9rv7dW”]Ioana Ilie s-a făcut cunoscută şi printr-o activitate componistică, promovând parte din lucrările sale în diferite ţări ale Europei. La Sibiu, ea va interpreta unul din cele mai tehnice concerte pentru pian: Concertul nr. 2 de Prokofiev.
Cu doar câţiva ani mai tânără, Teodora Oprişor, solista concertului simfonic de joi, 12 martie, este formată la aceeaşi clasă de excelenţă a doamnei profesoare, Enikö Orth. Din 2012, Teodora a ales să studieze la Facultatea de Muzică „Franz Liszt” din Weimar (la clasa profesorului Balázs Szokolay). Bursieră a „Gesellschaft der Freunde und Förderer der Hochscule für Musik «Franz Liszt» Weimar”, desfăşoară o intensă activitate concertistică, atât ca solistă, cât şi în diferite ansambluri camerale. Propria interpretarea a Concertului în la minor de Edvard Grieg este, acum, aşteptată cu nerăbdare.
Membru al orchestrei simfonice a filarmonicii sibiene, solist al concertului din 28 martie, percuţionistul Andrei Marcovici este absolvent al Facultăţii de muzică din Köln-Wuppertal, unde a studiat cu profesorii Christian Roderburg, Matthias Haus şi Andy Gillman. Activitatea sa artistică este cât se poate de bogată şi multilaterală, urmărind calitatea şi ineditul (muzica în dialog cu celelalte arte, proiecte de muzică contemporană, colaborări cu artişti de marcă ş.a.). A colaborat cu importante orchestre internaţionale, una din realizările sale fiind dobândirea calităţii de membru al Orchestrei Contemporane Europene, din anul 2012. Deloc întâmplător, îl vom putea urmări interpretând, în primă audiţie, Concertul pentru percuţie şi orchestră scris special pentru el de compozitorul Sabin Păutza.
Tot la secţiunea solişti, în seara de 19 martie îl vom reîntâlni pe solistul filarmonicii sibiene, apreciatul violoncelist Cristian Florea.
La pupitrul dirijoral se vor succeda dirijorii invitaţi Mihail Agafiţa şi Sabin Păutza (acesta în dublă ipostază, de dirijor şi compozitor) sau dirijorii oarecum „stabili”, precum François-Robert Girolami (Franţa) – director artistic asociat al filarmonicii şi, bineînţeles, Gabriel Bebeşelea, proaspătul prim-dirijor al Filarmonicii de Stat Sibiu, tânăr cu o ascensiune spectaculoasă, originar tot din oraşul nostru.
Programele lunii martie vor prilejui, pe de o parte, reascultarea unor pagini simfonice celebre (printre care Simfonia a V-a de Beethoven, Simfonia a VI-a de Ceaikovski, Simfonia nr. 35 „Haffner” de Mozart), dar şi propuneri noi, precum remarcabila Simfonie nr. 5 de Şostakovici (piatră de încercare pentru orchestra simfonică, din ce în ce mai performantă, dirijată de Gabriel Bebeşelea) sau prime audiţii, precum transcripţia „Marii fugi op. 133” de Beethoven, lucrare orchestrată şi dirijată de Sabin Păutza.
Un eveniment mai puţin obişnuit, care promite, este Recitalul de lieduri şi arii din opere, din 3 martie (cu intrare liberă), dedicat sărbătorilor primăverii, având-o ca protagonistă pe talentata soprană Diana Florea (sibiană şi ea!), absloventă a Universităţii de Muzică Bucureşti, acompaniată la pian de Cezara Petrescu.