Administratorii de pieţe s-au întâlnit la Sibiu. Iată ce au discutat

piata_1_producator

Administratorii de piețe din România se plâng că Legea comercializării produselor agricole nu avantajează producătorii autohtoni de legume și fructe și nici nu precizează clar modul de repartiție a spațiilor de vânzare.

Administratorii de Piețe din România s-au întâlnit la Sibiu, în perioada 17-19 februarie, pentru a discuta disfuncționalitățile Legii comercializării produselor agricole (145/2014) și pentru a propune ministerului de resort modificări. Astfel, în cadrul Adunării Generale a Membrilor Asociației Administratorilor de Piețe din România (AAPR), la care a participat și directorul executiv al Direcției Agricole Județene Sibiu, administratorii au concluzionat că actul normativ nu vine în sprijinul producătorilor agricoli și nu încurajează comercializarea legumelor și fructelor autohtone în piețele agroalimentare, ci dimpotrivă, încurajează comercializarea produselor direct către intermediari care vor veni cu ele în piețe în locul producătorilor. „De asemenea, având în vedere procedurile complexe și îndelungate impuse de actul normativ pentru completarea documentelor de comercializare, o parte dintre producătorii agricoli vor opta pentru o organizare de tip persoană juridică”, se arată într-un comunicat remis presei.

 [contextly_auto_sidebar id=”OgNlz1bwr0HxOgp5e8BVO9VH0RPCxO3y”]

Actul normativ nu vine în sprijinul producătorilor agricoli
În urma lucrărilor, s-au desprins mai multe concluzii cu privire la această lege. Potrivit unui comunicat de presă al AAPR, o primă concluzie este că „actul normativ nu vine în sprijinul producătorilor agricoli și nu încurajează comercializarea legumelor și fructelor autohtone în piețele agroalimentare, ci dimpotrivă, încurajează comercializarea produselor direct către intermediari care vor veni cu ele în piețe în locul producătorilor”. De asemenea, administratorii de pieţe mai susţin că o altă problemă pe care o ridică acest act normativ este aceea că se specifică obligația de a aloca un procent de 40% din totalul spațiilor de vânzare către producători, însă nu se precizează și modalitatea de repartizare a acestora, lăsându-se loc de interpretări: spre exemplu, acestea ar putea fi alocate în mod grupat sau dispersate pe întreaga suprafață a pieței„nu este reglementat cum trebuie procedat în situația în care spațiile de vânzare alocate producătorilor nu sunt solicitate de aceștia, rămânând neclar dacă aceste spații ar putea fi sau nu ocupate temporar de comercianți, existând posibilitate ca în momentul în care există solicitări din partea producătorilor, acestea să le fie alocate lor”, se arată în comunicatul AAPR.

Ultima oră

Comentariul meu