Calea de acces dintre principala autostradă din sudul României, respectiv București – Pitești și principala din sudul Ardealului, respectiv Sibiu – Orăștie – Nădlac, este văzută ca fiind mai crucială decât Comarnic – Brașov, de către principalele companii de transport, curierat și logistică din România.
Autostrada Pitesti-Sibiu ar trebui considerata prioritara de catre guvern in locul segmentului Comarnic-Brasov spun companiile de transport, logistica si curierat, care sunt de parere ca in felul acesta ar fi sprijinita economia tarii, aceasta fiind principala ruta de tranzit intre Ardeal si sudul Romaniei, conform wall-street.ro.
Premierul Victor Ponta vede lucrurile diferit si vrea intai sa fie realizat segmentul de autostrada Comarnic-Brasov. Despre segmentul Pitesti-Sibiu, Ministrul Transporturilor Ioan Rus afirma in decembrie ca lucrarile de constructie ar putea incepe in urmatorii doi ani.
Oamenii de afaceri si managerii din transporturi, logistica, curierat, dar si Dacia, vor insa o autostrada pe ruta Pitesti-Sibiu.
Ar încuraja dezvoltarea sectorului logistic
Potrivit lui Christophe De Korver, general manager Gefco Romania, autostrada Pitesti-Sibiu ar incuraja dezvoltarea sectorului logistic. „Considerand nevoile logistice ale producatorilor industriali si situatia cu care se confrunta operatorii de transport, consideram prioritara autostrada Pitesti-Sibiu, pentru ca ar diminua timpul de tranzit necesar traversarii tarii inspre partea de vest. Sectorul logistic este foarte bine dezvoltat in partea de Vest, iar construirea autostrazii Pitesti-Sibiu va incuraja aceasta dezvoltare. Aceeasi situatie este si in partea de Vest a Bucurestiului, care reprezinta, in prezent, punctul logistic cel mai important la nivelul tarii – aceasta autostrada reprezinta o conexiune directa a vestului Bucurestiului de restul tarii. Nu in ultimul rand, daca vorbim de dezvoltarea portului Constanta, una din premisele principale este dezvoltarea infrastructurii de tranzit a Romaniei, care sa sigure o legatura facila si rapida a portului Constanta de restul tarii – astfel, la modul general, consideram prioritar Coridorul 4 Pan European pentru transportul de marfuri catre si din Europa Centrala si de Vest”, spune directorul companiei de transport si logistica, cu afaceri de peste 50 de milioane de euro.
Trafic mult mai mare pe Valea Oltului
Daniel Serban, directorul departamentului de transport rutier intern al IB Cargo, considera ca o autostrada pe ruta Pitesti-Sibiu este mult mai importanta decat pe segmentul Comarnic-Brasov intrucat exista un trafic mult mai mare, acesta fiind principalul traseu spre Vest. „Tinand cont ca activam in domeniul transporturilor de marfuri si nu in turism, de interes pentru transpotratori ar fi Pitesti-Sibiu deoarece aceasta segment de drum deserveste o mare parte din interiorul arcului carpatic (Banat, Ardeal) si majoritatea iesirilor din tara spre Vest se fac cu tranzit prin acel segment. In plus, nu exista ruta alternativa spre deosebire de Ploiesti -Brasov care are ruta alternativa DN1 A. Daca luam in calcul si traficul facut de Dacia pe acest sector de drum, clar exista toate argumentele pentru construirea acestui sector in defavoarea Ploiesti-Brasov,” a declarat managerul casei de expeditii IB Cargo, care transporta anual 3.000 de containere
Ar eficientiza transporturile
Directorul general al companiei de curierat DPD Lucian Aldescu este de parere ca statul roman ar trebui sa sa isi stabileasca prioritatile in ceea ce priveste infrastructura, in baza unor analize de fezabilitate care, ulterior, sa favorizeze dezvoltare economica si durabila. „Autostrada Pitesti-Sibiu ar aduce un input serios in eficientizarea activitatii transportatorilor, in sensul ca mai multi km de autostrada inseamna timpi de tranzit redusi si, implicit, costuri mai mici. Asadar, cred ca statul roman, prin specialistii sai, ar trebui sa isi stabileasca cu acuratete prioritatile in ceea ce priveste infrastructura, in baza unor analize de fezabilitate care, ulterior, sa favorizeze dezvoltare economica si durabila. Din perspectiva transportatorului si luand in calcul ca hubul nostru principal se afla la Sibiu, traseu pentru care nu exista o ruta alternativa performanta (spre deosebire de DN1A), o autostrada care sa lege practic Capitala de zona centrala a tarii ar fi un castig atat pentru noi, cat si pentru toata industria de transporturi”, a precizat Lucian Aldescu. DPD Romania transporta zilnic 15.000 de colete.
[contextly_auto_sidebar id=”E9RXQbMwz37jIdIGOwDsgD7XTi74DPvU”]
Crucială și pentru curierat
Cel mai mare jucator de pe piata de curierat din Romania, FAN Courier, considera ca ambele segmente sunt benefice si ar scurta timpul de transport. „Peste 35% din totalul traseelor parcurse in fiecare noapte de flota auto FAN Courier tranziteaza aceste zone, 22% prin Brasov si alte 13% prin Pitesti-Sibiu. Pentru o firma de curierat timpul este un factor extrem de important, asa ca posibilitatea de a scurta timpul de transport nu poate fi decat benefica pentru intregul proces operational. Asteptam cu interes ca ambele segmente de autostrada sa fie gata, alaturi de alte proiecte de infrastructura in curs de dezvoltare”, au spus reprezentantii FAN Courier, companie cu afaceri de 70 de milioane de euro.
Ce proiecte sunt prioritare
Marile proiecte de infrastructura prioritare in 2015 pe lista Executivului sunt Orastie – Sibiu, Timisoara – Lugoj si varianta de ocolire a orasului Timisoara, varianta de Ocolire a Municipiului Brasov, Sebes – Turda, Lugoj – Deva, Nadlac – Arad, varianta de Ocolire a Municipiului Constanta, centura Bucuresti – sector Centura Sud.
Ponta vrea ca Romania sa aiba pana la 1 decembrie 2018, cand vor fi sarbatoriti 100 de ani de la crearea statului national unitar roman, o autostrada care sa lege vestul si estul Romaniei, intre Constanta si Nadlac. foto: arhiva