În mod normal românii vor avea la dispoziție o autostradă continuă între Nădlac, la graniţa de vest a ţării cu Ungaria, şi oraşul Sibiu, cu o lungime de circa 360 de kilometri, la jumătatea anului 2016.
În prezent, circa 240 de kilometri din viitoarea autostradă Nădlac-Sibiu sunt deschişi circulaţiei, aproximativ 50 de kilometri (între Nădlac şi Pecica, respectiv între Sălişte şi Cunţa) fiind inauguraţi anul acesta, în ultimele două luni.
Mai lipsesc câteva tronsoane, cu o lungime de circa 120 de kilometri, pe care Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) estimează că le va finaliza în 2016. Spre exemplu, lotul al doilea al autostrăzii Timişoara-Lugoj, între localităţile Sanoviţa şi Izvin, ar urma să fie deschis circulaţiei în iulie 2016, în timp ce loturile 2, 3 şi 4 ale tronsonului Lugoj-Deva, vor fi inaugurate în mai 2016, arată datele de la CNADNR.
Autostrada dintre Nădlac şi Sibiu include şi câteva variante de ocolire la standard de autostradă, aşa cum sunt cea a Aradului sau a Sibiului, care sunt deja funcţionale.
În timp ce CNADNR se angajează să finalizeze autostrada dintre Nădlac şi Sibiu până în 2016, o situaţie mai aparte o are tronsonul ce va continua această şosea, între Sibiu şi Piteşti. Dacă iniţial statul voia să construiască pe ruta Sibiu-Piteşti o autostradă, ulterior Master Planul General de Transport, un document care arată priorităţile României în materie de infrastructură de transport pentru următorii 15 ani, a propus ca această şosea să fie construită ca drum expres. S-a revenit însă asupra deciziei, ca urmare a nemulţumirilor opiniei publice cu privire la „retrogradarea” Sibiu-Piteşti, urmând ca această şosea să fie construită ca o autostradă fazată, adică mai întâi în formula de drum expres şi abia după să fie extinsă la autostradă. Chiar şi aşa, până se va putea circula pe această şosea vor mai trece câţiva ani. Recent, ministrul transporturilor Ioan Rus spunea că proiectantul care va realiza studiul de fezabilitate pentru această şosea va fi ales în ianuarie, iar lucrările de construcţie ar putea începe abia peste un an şi jumătate sau doi, potrivit Mediafax.