Harta autostrazilor din Romania actualizata pe anul 2014 ne arata tot ce trebuie sa stim despre scumpele noastre drumuri ale tarii.
Transilvania si Banatul au atras in ultimii trei ani cei mai multi bani pentru constructia de autostrazi si reabilitarea de drumuri nationale, putin peste 1 mld. euro, in timp ce Moldova este zona care a prins cele mai mici investitii in sosele, doar circa 100 de milioane de euro, arata o analiza a ZF pe baza platilor realizate in perioada 2012-2014 de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
De altfel, in Transilvania si Banat s-au construit in ultimii ani si cele mai multe tronsoane de autostrazi, motiv pentru care “nota de plata” pentru aceasta regiune este mult mai consistenta. Spre exemplu, in aceasta zona s-au construit mai multe sectiuni de autostrazi de pe fostul Coridor IV paneuropean (actualmente Axa prioritara 7), printre care Arad-Timisoara sau Deva-Orastie. De asemenea, in jumatatea de vest a tarii a demarat procesul de reabilitare pe mai multe tronsoane de drumuri nationale, printre care DN 12 Brasov-Toplita, DN 14 Sighisoara-Sibiu sau DN 19 Oradea-Sighetu Marmatiei.
Pe de alta parte, in partea de sud a tarii (Oltenia, Muntenia si Dobrogea) au mers catre autostrazi si drumuri nationale circa 328 de milioane de euro in ultimii trei ani. Cele mai importante proiecte din aceasta zona au fost autostrazile A2 Bucuresti-Constanta, respectiv A3 Bucuresti-Ploiesti.
Sursa: zf.ro