Mircea Cazan : Cine şi când a minţit privind autostrada Piteşti-Sibiu ?

De mai bine de un an şi jumătate locuitorii din judeţele Sibiu, Vâlcea şi Argeş, unităţile industriale din cele trei judeţe, dar şi ceilalţi români interesaţi asistă la un adevărat ping-pong al declaraţiilor privind conexiunea rutieră Piteşti – Sibiu.

 

Pe 26 iulie 2013, aflat la Sibiu, într-o conferinţă de presă, primul ministru Victor Ponta, a fost categoric şi a făcut următoarea declaraţie: „Lotul de autostradă între Arad şi Sibiu face parte din Coridorul IV paneuropean, care începe în Germania şi se termină la Istanbul. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa. Acesta include autostrada Bucureşti-Constanţa şi şapte tronsoane de autostradă: Nădlac-Arad lot 2, Arad-Timişoara, Timişoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Deva-Orăştie, Orăştie-Sibiu, Sibiu-Piteşti”.

De atunci nu doar că nu s-a mişcat un deget privind procedurile preliminare, dar au apărut din nou controversele, şi, surpriză, în Masterplanul recent apărut în media, conexiunea Piteşti-Sibiu nu mai apare ca autostradă, ci ca drum expres, dar realizabil după anul 2020.

Pe 1 octombrie, în faţa comisiilor de transport din cele două Camere ale Parlamentului, ministrul Iona Rus, spune, fără echivoc că, „Pitești — Sibiu, conform acestui Master Plan, se califică la regim de drum expres, dacă calculăm din punct de vedere economic, dar și având în vedere că Sibiu — Făgăraș — Brașov și tot ce înseamnă Valea Prahovei — Ploiești — București se califică la regim de autostradă, din cauza faptului că se canibalizează una pe alta și din cauză că Sibiu — Brașov — Ploiești — București este disponibilă pentru peste două milioane de persoane plus o activitate economică masivă existentă din București până în Sibiu, iar Sibiu — Pitești se califică la regim de drum expres pentru că se adresează unui număr de peste un milion de locuitori și o activitate economică deosebită în zonă”.

Bombardaţi cu proteste din partea oficialilor şi sindicaliştilor de la „Dacia”, dar şi aflaţi în campanie electorală, Ioan Rus şi Victor Ponta vin cu declaraţii liniştitoare. Pe 9 octombrie, deci la 8 zile de la afirmaţiile categorice de la Parlament, Ioan Rus, aflat la Sibiu spune: „ruta Piteşti-Sibiu va fi trecută în planul operaţional ca autostradă, executată în 2 faze, drum expres, şi apoi autostradă”, după care plusează: „Dacă vom avea creştere economică importantă la anul, poate facem direct chiar autostradă”.

Pe 11 octombrie, în Argeş, premierul Ponta vine cu o variantă similară: „Am stabilit foarte clar ca în Programul Operaţional de Transport, pe care Guvernul îl va aproba până la sfârşitul acestui an în baza Master-Planului de Transport, segmentul Piteşti-Sibiu este trecut ca segment de autostradă (…)Va prevede foarte clar regim de autostradă, va prevede finanţarea în două faze, pentru drum expres în prima fază, cu tot cu expropriere, studiu de fezabilitate pentru autostradă si imediat ce avem finanţarea finală, ca autostradă”.

Se impune o întrebare de bun simţ: cine a minţit? Ioan Rus pe 1 octombrie, sau Ioan Rus pe 9 octombrie? Victor Ponta în 2013, sau Victor Ponta pe 11 octombrie 2014? Legat de declaraţiile din 9 şi 11 octombrie, se impune din nou o întrebare: dacă premierul Victor Ponta nu era luat la întrebări de către reprezentanţii „Dacia” Piteşti, mai declara Ioan Rus ce a spus pe 9 octombrie, şi premierul pe 11 octombrie?. Cred că răspunsul este nu. Personal – dar sunt convins că nu sunt deloc singurul care gândeşte astfel – atât premierul Ponta, cât şi ministrul Ioan Rus, NU doresc autostradă pe ruta Piteşti-Sibiu şi că mint. Au făcut ultimele declaraţii pentru a linişti spiritele în Argeş şi pentru a nu pierde puncte electorale. Este pentru a doua oară când premierul Ponta încearcă să-i păcălească pe cei de la „Dacia” Piteşti, şi pe toţi românii care înţeleg că între Piteşti şi Sibiu este absolut necesară o autostradă.

Preşedinte PNL Sibiu , Co-Preşedinte ACL Sibiu , Mircea Cazan

 

(PUBLICITATE ELECTORALĂ)

 

Ultima oră