Primarii din judeţul Sibiu s-au reunit marţi, 23 septembrie, în sala mare de şedinţe a Consiliului Judeţean, la invitaţia preşedintelui Ioan Cindrea şi a prefectului judeţului Sibiu, Ovidiu Sitterli. La prezidiu s-au mai aflat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Sibiu, Ioan Banciu, şi secretarul judeţului, Iordan Nicola.
Scopul întâlnirii semestriale cu aleşii locali, la care au participat şi o parte din consilierii judeţeni, şefi ai serviciilor deconcentrate, precum şi managerii instituţiilor aflate în subordinea Consiliului Judeţean Sibiu, a fost acela de a discuta stadiul proiectelor strategice aflate în derulare şi proiectele prevăzute a fi realizate în perioada 2015 – 2016.
“Salut această întâlnire în care dorim să facem o evaluare pe anul acesta a proiectelor strategice derulate şi finanţate de Consiliul Judeţean. În același timp vrem şi să identificăm noi proiecte pe care doriţi să le realizaţi. Dorim ca până pe 15 octombrie să centralizăm solicitările dumneavoastră şi vă asigur că ele vor face obiectul analizei şi susţinerii noastre financiare, cu votul consilierilor judeţeni. Din partea noastră, a Consiliului Judeţean Sibiu, există voinţă şi capacitate de a le susţine, întrucât, prin Strategia de dezvoltare a judeţului, ne dorim o îmbunătăţire considerabilă a vieţii în mediul rural şi mic urban”, a declarat Ioan Cindrea, preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu.
Totodată, celor prezenţi le-au fost prezentate detalii despre OUG 28/2013, a cărei sferă de aplicabilitate s-a extins pentru reabilitarea unităţilor de învăţământ şi pentru sediilor instituţiilor administraţiei publice locale.
Preşedintele Cindrea a subliniat faptul că sumele destinate acestui program naţional de dezvoltare locală a fost crescut anul acesta de aproximativ 3 ori faţă de anul trecut, de la 13 la 31 de milioane lei.
În cadrul şedinţei au fost prezentate succint şi oportunităţile de finanţare din fonduri europene pentru perioada de programare 2014-2020.
De asemenea, au fost semnalate şi punctate noutăţile legislative ce vizează administraţia publică locală şi au fost dezbătute problemele de actualitate pe care le întâmpină conducerile administraţiei publice locale, inclusiv clarificări despre derularea proiectului privind managementul deşeurilor la nivel judeţean.
În cea de-a doua parte a reuniunii, reprezentanţii instituţiilor deconcentrate au prezentat câteva date specifice activităţii pe care le desfăşoară şi care sunt de interes pentru autorităţile publice locale.