„Classics for Pleasure” a ajuns la final, din păcate. Festivalul cultural, singurul de muzică şi operetă din Sibiu, s-a bucurat de o critică pozitivă din partea participanţilor. Muzica a încălzit sufletele publicului prezent la zilele festivalului.
Cu un talent înnăscut şi instrumente extraordinare, care oferă şi celui mai puţin sensibil dintre noi, o incursiune într-o altă lume, în care e nevoie doar să ţii ochii închişi şi să asculţi acordurile muzicii clasice, artiştii prezenţi la eveniment au dat tot ce au avut mai bun pentru spectacol.
„Classics for Pleasure” a încheiat sâmbătă seară ediția Music Fest în aplauzele sibienilor și turiștilor veniți să vadă și să asculte un spectacol excepțional. „Bărbierul din Sevilla”, cunoscuta operă a lui Gioachinno Rossini a închis un festival ce anul acesta a fost extins de la trei la cinci zile. Mai mult decât atât, pe lângă spectacolele din Piața Mare, festivalul a inclus și concerte în Sala Thalia și Biserica Ursulinelor.
Cele trei locaţii în care s-au desfăşurat concertele au răsunat în fiecare zi pe acorduri de Beethoven, Vivaldi şi Ceaikovski. Artiştii invitaţi la eveniment au făcut publicul (vă spun din propria experienţă) să uite unde este sau care este motivul pentru care au ajuns acolo, să închidă ochii şi să simtă fiecare acord în parte. Vioara, violoncelul, pianul, printre altele, au făcut fiecare locaţie să răsune şi au tăiat respiraţia participanţilor. „Vocile” instrumentelor la unison au creat un univers perfect, o lume greu de creat, dar multaşteptată.
Artişti de anvergură şi muzică de suflet, la Sibiu
Festivalul a fost deschis de Romanian Sinfonietta Orchestra, pe scena Sălii Thalia din Sibiu, sub bagheta maestrului Horia Andreescu cu solista Elisabeth Leonskaja la pian. Pe aceeași scenă, Camerata Regală condusă de maestrul Constantin Grigore și cu solista Rebekka Hartman la vioară au interpretat o zi mai târziu un spectacol magistral, gustat din plin de public, „Vivaldi vs. Ceaikovski”.
Primul spectacol de operă din festival a avut loc în cea de-a treia zi, când s-a jucat „Gianni Schicchi”, operă într-un act de Giacomo Puccini, spectacol produs de Universitatea Națională de Muzică din București cu sprijinul Universității de Arte.
Mezzo-soprana Oana Andra și pianistul Alexandru Petrovici au dat din nou viață Bisericii Ursulinelor în cadrul festivalului „Classics for Pleasure”, cu spectacolul „Divine Classics”. În prima seară de festival în Piața Mare, orchestra Bucharest Symphonic Pops, dirijată de David Crescenzi și alături de soliștii Mihai Ungureanu – pian, Narcisa Brumar – soprană și Marius Budoiu – tenor, a susținut spectacolul „Proms of Delight”.
Talent înnăscut la 19 ani
La festival a luat parte şi unul din cei mai talentaţi şi apreciaţi violoncelişti, Andrei Ioniţă. Tânărul de doar 19 ania reuşit să strângă aplauzele frenetice ale publicului prezent la Sala Thalia, pentru seara „Talented Youth Classics”. Orchestra Simfonică a Filarmonicii Sibiu, dirijată de Kah Chun Wong, l-a acompaniat pe Andrei într-o adevărată operă de artă.
Violoncelistul, student la Conservatorul de la Berlin, a încântat publicul cu simplitatea şi lejeritatea cu care a reuşit să facă acorduri venite parcă dintr-o altă lume. Violoncelul cu ajutorul căruia a oferit reprezentaţia şi care îi este foarte apropiat de suflet este un Giovanni Battista rogeri din anul 1671, o adevărată operă de artă, pe care, spune el, a primit-o împrumut şi cu care are o relaţie extraordinară.
„Orice astfel de instrument este primit cu împrumut, nu îţi rămâne ţie. Mai mult, trebuie să te înţelegi cu instrumentul tău. Instrumentele de o asemenea vechime au poveşti incredibile şi o personalitate proprie. Trebuie să existe o chimie între voi, pentru că altfel muzica nu o să sune aşa cum ar trebui”, mi-a mărturisit Andrei Ioniţă cu entuziasm şi o adevărată admiraţie pentru violoncelul său.