100% romanesc, asta se poate spune despre primul automobil romanesc produs la mijlocul secolului trecut, la uzinele Malaxa de la Resita, la aceasta lucrand si tehnicieni de la IAR Brasov, prima fabrica de avioane din Romania.
„Proiectul autoturismului apartine unui grup de ingineri si tehnicieni de la uzinele A.S.A.M. si Malaxa din Bucuresti si IAR din Brasov, condusi de ing. Petre Carp. Masina avea un motor cu trei cilindri in stea, cu racire fortata cu aer, capabil sa dezvolte 30 de cai putere (dupa masuratorile vremii). Solutia constructiva era «totul in spate», motorul formand un tot cu diferentialul si cutia de viteze. Greutatea motorului era de 80 kg, iar ansamblul cu diferentialul si cutia de viteze ajungea la 150 kg. Pentru a asigura racirea motorului, intre plafon si acoperis era lasat un spatiu pentru canalizarea aerului necesar.
Aerul era captat din fata, de deasupra parbrizului si era canalizat prin acoperisul cu pereti dubli, cu ajutorul unui ventilator, care il absorbea, dirijand o parte peste cilindri, iar restul la carburator. Viteza maxima era de 120 km/h. Malaxa oferea un nivel inalt de confort si putea transporta pana la sase persoane. Caroseria avea o forma aerodinamica, foarte eleganta, cu portbagajul in partea din fata, sub capota, >>>mergi la sursa articolului