Romania a ajuns campioana in Uniunea Europeana, fiind una dintre cele mai scumpe tari in ceea ce priveste pretul motorinei.

Motorina a ajuns sa coste, in Romania, in medie 1,42 de euro pe litru, potrivit datelor Oil Bulletin, serviciul de monitorizare a preturilor la carburanti al Comisiei Europene. Datele sunt valabile pentru finalul lunii iulie-mai precis 28 iulie.

Cu acest nivel al pretului, Romania a depasit media europeana, atat cea calculata la nivelul intregului bloc comunitar, cat si cea aferenta celor 18 state din zona euro. Media ponderata pentru UE 28 este de 1,414 euro pe litru, cea pentru zona euro de 1,383 euro pe litru, iar pretul mediu pentru Romania este de 1,427 euro pe litru. Cu acest nivel al pretului, Romania se situeaza pe locul opt in Europa in clasamentul tarilor cu cei mai scumpi carburanti. Motorina de la noi este mai scumpa chiar si decat cea din Franta (1,30 euro/litru) sau cea din Germania (1,38 euro/litru), ca sa nu mai vorbim despre vecinii nostri: in Bulgaria pretul este de 1,33 euro, iar in Ungaria de 1,36 euro pe litru.

La benzina, situatia este cea obisnuita. Chiar si dupa scumpiri, preturile de la noi sunt in continuare sub media europeana: 1,428 euro pe litru in Romania fata de 1,579 euro pe litru, media UE 28 si 1,60 euro pe litru, media celor 18 state din zona euro.

Motorina este insa carburantul cel mai folosit din Romania: circa 75% este diesel si doar 25% benzina, situatie explicabila atat prin consumul transportatorilor dar si prin apetitul crescut al romanilor pentru autoturismele cu motoare diesel.

De ce s-a scumpit atat de mult motorina? Un prim raspuns ar fi dat de cresterea fiscalitatii: la 1 aprilie a fost introdusa taxa de 7 eurocenti pe litru, ceea ce a condus la o scumpire cumulata de 8.9 eurocenti. Nu >>>mergi la sursa articolului

Ultima oră

Comentariul meu