Documentația aferenta licitaţiei de actualizare a SF-ului pentru cei 120 de kilometri de la autostrada Sibiu-Piteşti a fost contestată. Caietul de sarcini aferen licitației pentru studiul de fezabilitate conține anomalii demne de cascadorii râsului.
În vreme ce pentru Comarnic-Braşov compania de autostrăzi vrea un „raport pentru carnivorele mari”, pentru Sibiu-Piteşti CNADNR are cerinţe mai specifice. Compania solicită studii pentru Canis lupus, Lutra lutra, Lynx lynx, Ursus arctos şi Castor fiber, după cum reiese din caietul de sarcini aferent licitaţiei pentru reactualizarea studiului de fezabilitate, anunta gandul.info.
În afară de acestea, CNADNR solicită şi „studii pentru specii nedefinite în nomenclatoarele biologice, folosind termeni ca „amfibie” şi „păsările SPA””, reclamă una dintre firmele care au contestat mai multe articole din documentaţia de licitaţie pentru SF-ul de la Sibiu-Piteşti
„Această ambiguitate poate duce la aprecieri arbitrare sau interpretări, poate genera costuri suplimentare importante şi, în final, poate conduce la respingerea studiilor de mediu realizate”, se arată în contestaţia depusă de Via Design la documentaţia de atribuire pentru realizarea SF-ului pentru Sibiu-Piteşti.
De altfel, nici unul dintre cele aproape 20 de studii de fezabilitate (SF-uri) pentru noi autostrăzi scoase la licitaţii la grămadă de CNADNR în ultima perioadă nu a scăpat de contestaţii.
Pentru SF-ul de la Sibiu -Piteşti trei firme de proiectare au contestat la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) mai multe prevederi din documentaţia de atribuire.
sursa: cnadnr.ro
Firmele reclamă, între altele, termenul prea scurt pentru elaborarea SF-ului. Ele susţin că „este imposibil” ca în termen de 4 luni pentru două dintre secţiunile de autostradă (Sibiu – Boiţa şi Curtea de Argeş – Piteşti) şi în 12 luni pentru alte patru segmente (Boiţa – Racoviţa, Racoviţa – Văleni, Văleni – Curtea de Argeş şi DN73C Ţigveni – Râmnicu Vâlcea) să fie elaborate două variante de traseu pentru 120 de kilometri de autostradă.
În plus, consultanţii trebuie ca, în acelaşi interval de timp, să facă studiile de trafic şi investigaţiile de teren, să fie identificaţi toţi proprietarii, să fie incluse observaţiile JASPERS, AMPOST şi ale autorităţilor de mediu astfel încât SF final să fie predat în 4 luni de la data de începere.
Contestatarii solicită modificarea documentaţiei de atribuire, prelungirea termenului de depunere a ofertelor, fixat pentru data de 23 iulie şi suspendarea procedurii de atribuire până la soluţionarea contestaţiilor depuse.
sursa: cnadnr.ro
Firmele de proiectare care au contestat documentaţia de licitaţie sunt Via Design SRL, Search Corporation şi Tecnic Consulting Engineering.
Compania de autostrăzi cere două alternative de traseu pentru Sibiu-Piteşti
CNADNR solicită elaborarea a două alternative de traseu pentru întregul traseu al autostrăzii Sibiu-Piteşti, pentru a identifica opţiunea cea mai avantajoasă din punct de vedere tehnico-economic.
Autostrada va avea cinci secţiuni, la care se va putea adăuga secţiunea şase, în funcţie de rezultatele studiului de trafic şi analizei cost-beneficiu.
sursa: cnadnr.ro
SF-urile pentru segmentele de autostradă vor avea termene de finalizare diferite, după cum urmează: 4 luni de la începere pentru sectiunea 1 Sibiu – Boiţa şi sectiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti şi 12 luni de la începere pentru secţiunea 2 Boiţa – Racoviţa, sectiunea 3 Racoviţa – Văleni, sectiunea 4 Văleni – Curtea de Argeş şi secţiunea 6 DN73C Ţigveni – Râmnicu Vâlcea.
Sibiu-Piteşti va avea şapte tunele. Cel mai lung va fi de 1,7 kilometri
Noul Studiu de Fezabilitate va ţine cont de existenţa studiilor de Pre-Fezabilitate întocmite în 1994 şi în 1997 şi de studiul de fezabilitate întocmit în 2008, se arată în documentaţia de atribuire.
Autostrada va avea 82 de poduri şi pasaje cu lungimea mai mare de 100 m, 28 de poduri şi pasaje cu lungimea mai mică de 100 m, 7 tunele (cel mai lung tunel va avea 1.700 metri) şi 99 podeţe.
sursa: cnadnr.ro
În plus, proiectul include opt noduri rutiere precum şi o lungime semnificativă de drumuri de access la reţeua locală de transport.
„Studiul de fezabilitate va lega actuala variantă de ocolire a Municipiului Sibiu, de lângă Şelimbar, cu actuala variantă de ocolire a Municipiului Piteşti, din apropierea lacului de acumulare Bascov, ambele fiind construite la standard de autostradă. Lungimea proiectului este de aproximativ 120 kilometri, iar traseul odată finalizat completează secţiunea lipsă a Axei prioritare 7 de drumuri din România”, se arată în documentaţia de atribuire.
Valoarea estimată a contractului pentru actualizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti este între 43,42 milioane de lei şi 51,31 milioane de lei.
Termenul limită pentru primirea ofertelor este 23 iulie.
sursa: gandul.info