Federația Națională a Asociațiilor de Părinți din învățământul preuniversitar adresează o scrisoare deschisă ministrului Educaţiei, imediat după anunţarea rezultatelor centralizate ale examenului de Evaluare Naţională pentru clasele a VIII-a.
Ei acuză că Centrul Național de Evaluare a elaborat subiectele pentru proba de Limba şi Literatura Română „fără să țină cont de programa elevilor” şi „fără să aibă o legătură cu realităţile şcolii gimnaziale din România”.
Iată mesajul integral adresat de reprezentanţii părinţilor din învăţământul preuniversitar ministrului Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie:
„Vă adresăm prezenta Scrisoare Deschisă în contextul afişării astăzi (ieri, n.red.), 27 iunie 2014, rezultatelor la examenele de Evaluare Națională 2014.
Față de perioada anilor de tristă amintire, atunci când noi, părinţii, făceam coadă la magazinele alimentare ca să reuşim să procurăm mâncare pentru copiii noştri, am ajuns astăzi să facem coadă la şcolile din România pentru a depune contestaţiile pentru notele de la proba de Limba şi Literatura Română din cadrul examenului mai sus-menționat.
Considerăm că Centrul Național de Evaluare din subordinea dumneavoastră a elaborat subiectele la această probă fără să țină cont de programa elevilor şi fără să aibă o legătură cu realităţile şcolii gimnaziale din România.
De aceea le reamintim noi:
– în clasa a VIII-a se studiază genul liric, dar numai specia pastel. Poezia filozofică, de genul „Gânduri pentru Anul Nou” (I. Minulescu), care tratează teme existenţiale (moartea şi viaţa, trecerea timpului, iubirea) se studiază la liceu. Oare s-a încurcat subiectul cu unul de la bacalaureat? Sau întâi evaluăm şi apoi predăm?
– cele două compuneri de la literatură sunt asociate ca teme, fapt care a făcut ca un copil care nu a înţeles mesajul poeziei să nu aibă oportunitatea unei recuperări pe o temă diferită;
– în cazul sinonimelor, baremul a fost prost gândit şi nu a lăsat libertate profesorilor evaluatori să ia in considerare toate variantele de >>>mergi la sursa articolului