Un nod rutier improvizat care asigură intrarea șoferilor dinspre Drumul Național 7 pe autostrada Deva – Sibiu pune probleme mari şoferilor. Șoferii de tir au mari bătăi de de cap și uneori din cauza blocării traficului au loc accidente rutiere grave.
Angajaţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România au amenajat la acea vreme pe DN 7 două giraţii, construite din balize de plastic, pe care le folosesc cei care vor să intre dinspre Timişoara sau Arad pe autostradă şi şoferii care ies de pe autostradă pe drumul naţional. Camioanele întorc cu greu prin cele două giraţii, iar traficul se blochează parţial, până când tiriştii reuşesc să întoarcă, anunta adevarul.ro.
Autorităţile locale din Deva s-au plâns de nenumărate ori de faptul că aceste „întoarceri” spre autostradă nu sunt corespunzătoare.
„Noi am solicitat CNADNR să găsească altă soluţie pentru a face legătura de pe DN 7 şi din Deva pe autostradă. Am propus construirea unui alt nod rutier şi a unui alt pod peste Râul Mureş pentru că actualul pod peste care trec maşinile după ce întorc prin giraţia de la Deva nu este sigur în condiţiile unui trafic tot mai intens. Valorile de trafic vor creşte şi mai mult, pe măsură ce alte tronsoane ale autostrăzii se deschid circulaţiei, la fel şi problemele”, a declarat Andrei Nistor, purtătorul de cuvânt al Primăriei Deva.
Zona de risc
În cei peste doi ani trecuţi de la adoptarea soluţiei provizorii pentru intrarea pe autostradă, situaţia nodului rutier care face legătura dintre DN7 şi A1 a rămas aceeaşi.
Şoferii de camioane întâmpină probleme mari la ocolirea balizelor din plastic. Unele au fost distruse sub roţile maşinilor, altele spulberate de şoferii neatenţi, iar numărul evenimentelor rutiere care au loc în zonă este ridicat. „Aici sunt două puncte negre care se suprapun.
Ultimul accident rutier grav a avut loc în urmă cu trei săptămâni, când două persoane şi-au pierdut viaţa. Încercăm să găsim o soluţie optimă în această locaţie pentru a ieşi şi a intra pe autostrada A1. Încă de la deschiderea autostrăzii sunt cele două puncte de întoarcere provizorii şi acum căutăm o soluţie definitivă”, spune comisarul şef Dan Micu, şeful Serviciului Poliţiei Rutiere al judeţului Hunedoara.
Experiment eşuat
Miercuri, poliţiştii şi drumarii de la CNADNR au testat unul din planurile prin care au dorit să fluidizeze a traficului rutier pe breteaua care face legătura dintre DN 7 şi autostrada Deva – Sibiu, la intrarea în Deva. S-au postat la intrarea pe podul de peste Mureş şi au dirijat maşinile de pe DN7 spre autostradă. În scurt timp au constatat că autotrenurile nu au suficient spaţiu pentru a vira spre autostradă, pe o bandă de 2,5 metri lăţime.
„Am experimentat intrarea şi ieşirea pe aceeaşi bretea, cu separatoare fizice pe banda doi, atât pe intrare, cât şi pe coborâre. Celelalte soluţii propuse presupun un sens giratoriu (la intersecţia de după ieşirea de pe podul de la Şoimuş) cu o traversare supra-terană, iar a treia variantă este cu separatoare fizice între cele două puncte de întoarcere, complete pe întreaga distanţă”, a explicat comisarul şef Dan Micu.
Giraţiile vor fi reamenajate
Cum niciuna dintre cele trei propuneri nu poate fi pusă în practică în viitorul apropiat, soluţia provizorie de acum doi ani va rămâne valabilă cel puţin pentru următorii ani. „În urma întâlnirii dintre reprezentanţii CNADNR, prefectul Hunedoarei şi reprezentanţii Poliţiei Rutiere Hunedoara s-a luat decizia ca aceste două giraţii să fie lărgite, pentru ca şoferii să aibă mai mult spaţiu de manevră. Giraţiile vor fi amenajate din parapeţi de beton şi vor fi reduse la câte o singură bandă. De asemenea, între cele două giraţii, pe toată lungimea drumului, vor fi amplasaţi parapeţi de beton”, a precizat Dan Terteci, şeful Cancelariei Prefectului Hunedoarei. Recent, ministrul Transporturilor, Dan Şova, a declarat că în aceeaşi zonă, la Şoimuş, va trebui construit un pod şi încă şase kilometri de drum, iar un drum judeţean pe o porţiune de aproximativ 15 kilometri va fi lărgit la patru benzi şi modernizat. Costurile investiţiei planificate de CNADNR se vor ridica la cinci milioane de euro, spunea Dan Şova, iar ea va fi realizată abia la finalul construcţiei lotului 4 al autostrăzii Deva – Lugoj, respectiv tronsonul Şoimuş – Ilia, adică peste doi ani.
CITEȘTE CONTINUAREA PE adevarul.ro