BBC prezintă pe site-ul oficial povestea ciobanului Ghiţă, care a ajuns vedetă în România, în urma unei campanii publicitare.
„Ciobanii ocupa un loc special in istoria si cultura Romaniei, iar stilul lor de viata nu s-a schimbat prea mult in atatea secole. Asta pana acum, cand cel putin unul dintre ei a ajuns o celebritate datorita retelelor de socializare”, scrie BBC News, citat de evz.ro.
Jurnaliştii britanici adaugă că „în ciuda faptului că este o ţară ale căror mituri se învârt în jurul oierilor, România nu este ceea ce îşi doresc toţi ciobanii.Balada Oitei (Miorita) este despre un cioban care se lasa ucis de alti 2 ciobani rivali, chiar daca una dintre mioarele sale, care obtinuse darul vorbirii in mod miraculos, il avertizeaza despre acest pericol. De multe ori, Miorita este vazuta ca o interpretare ca crestinismului, un alt fel in care este scos in evidenta curajul lui Isus de a intoarce si celalalt obraz. De asemenea, poate fi considerata si o oglinda a experientei traite de poporul roman, care s-a confruntat cu numeroase invazii, ocupatii si umilinte, dar fara sa-si piarda identitatea.”
„În august, o companie de telefonie mobilă a început o campanie de marketing care pune accent pe oamenii normali care au ocupaţii normale. Unul dintre ei este ciobanul Ghiţă”, precizează site-ul televiziunii britanice.„Îmbrăcat în cojoc şi cu clopul pe cap, sprijinindu-se în toiag sau dansând cu oile, Ghiţă Ciobanul a facut valuri în România. După doar 10 zile de la înfiinţarea pe Facebook, pagina sa adunase peste 200.000 de like-uri. Dupa o lună, numărul se dublase”, a concluzionat BBC.