UE a decis: Se finanțează autostrada Sibiu – Pitești și magistrala de trenuri rapide Sibiu - Brasov

Comisia Europeană a decis să finanțeze construirea autostrăzii Sibiu–Pitești și a respins varianta Sibiu-Brasov, unde este propusă realizarea unei magistrale de trenuri de mare viteză, scriu jurnalistii de la Ziarul Unirea.

UE a decis: Se finanțează autostrada Sibiu – Pitești și magistrala de trenuri rapide Sibiu - Brasov

CE a anunțat la reuniunea TEN-T 2013, eveniment găzduit de capitala Estoniei, Tallin, ca s-a decis sa se finanteze ruta de autostrada stabilita pentru Culoarul IV Pan European: Nadlac- Sibiu- Pitesti – Bucuresti. Varianta propusă de politiceni romani ca traseul sa fie mutat prin Sibiu – Brasov – Bucuresti, nu este agreată de Comisia Europeană.

La Tallin s-a discutat pentru prima oficial despre intrarea Romaniei in harta TEN-T a viitoarei magistrale de trenuri de mare viteză. Astfel, linia de mare viteza care va parcurge Romania se va ramifica din Ungaria de la Szeged din magistrala Budapesta; Belgrad si va parcurge prin tara noastra ruta Nadlac – Arad; Timisoara – Deva – Sibiu – Brasov – Bucuresti – Constanta.

Noua politică a UE în domeniul infrastructurii îşi propune crearea unei reţele transeuropene unificate de transport (TEN-T). Pentru atingerea acestui obiectiv, CE a decis triplarea finanţării pentru infrastructura de transport, alocând 26 de miliarde de euro în exerciţiul bugetar 2014-2020, potrivit Mediafax

Noua politică instituie o reţea centrală de transport bazată pe nouă coridoare principale: 2 coridoare nord–sud, 3 coridoare est–vest şi 4 coridoare diagonale. Printre cele nouă se află şi coridorul Rin-Dunăre.

„Reţeaua centrală va transforma conexiunile est–vest, va înlătura blocajele, va moderniza infrastructura şi va eficientiza operaţiunile transfrontaliere de transport pentru călători şi pentru companii în întreaga UE”, se arată într-un comunicat al Comisiei. Această reţea urmează să fie realizată până în 2030.

În opinia Executivului de la Bruxelles, cele nouă coridoare reprezintă un progres major în domeniul planificării infrastructurii de transport, întrucât experienţa din trecut a arătat că este „foarte greu să se implementeze proiecte de transport transfrontaliere şi de alt gen în diferite state membre într-un mod coordonat”. Totodată, CE apreciază că este „necesar ca proiectele să fie sincronizate la nivel transfrontalier pentru a spori beneficiile obţinute din toate investiţiile”.

Finanţarea va fi acordată prin mecanismul „Conectarea Europei”. Din cele 26 de miliarde de euro, între 80% şi 85% vor fi utilizate pentru a sprijini proiecte prioritare de-a lungul celor nouă coridoare de implementare ale reţelei centrale.

 

Ultima oră

Comentariul meu

Publică