Activitatea angajaţilor mai multor primării şi consilii judeţene din ţară este monitorizată cu ajutorul unor programe care contorizează minutele petrecute, în timpul programului, pe reţelele de socializare. Printre instituțiile care folosesc astfel de programe, se numără și primăria Sibiu.

Peste 500 de firme şi instituţii publice din România au optat pentru supravegherea angajaţilor, au precizat reprezentanţii unei companii care oferă soluţii IT ce permit urmărirea activităţilor „din afara fişei postului”.

„Momentan, peste 500 de companii şi instituţii publice din România folosesc Cyclope în mod licenţiat şi peste 50 de companii evaluează produsul. Printre acestea (cele care au cumpărat deja produsul, n.red.) se numără Primăriile Sibiu, Braşov, Oradea, Târgovişte, Miercurea Ciuc, Aiud, Sebeş, Sighişoara şi altele mai mici precum şi consiliile judeţene Mureş şi Alba „, a precizat Dan Gurghian, Business Development Manager Amplusnet Romania.

Practic, programul de monitorizare a activităţii îi permite angajatorului să vadă cât timp şi-au petrecut salariaţii pe un anumit website, pe e-mail sau editând un document.

„În funcţie de catalogarea activităţilor, se pot genera rapoarte complexe precum top productivitate, top web-site-uri vizitate şi timpul total petrecut pe ele”, au adăugat reprezentanţii companiei.

Românii petrec în medie o oră pe zi din timpul de muncă pentru a naviga pe reţelele de socializare, pe site-urile de ştiri, pe portalurile tabloidelor, pe site-urile de sport, pe forumuri sau pe pagini care oferă jocuri online.

În ceea ce priveşte legalitatea monitorizării activităţii angajaţilor, reprezentanţii Amplusnet le recomandă angajatorilor să-i anunţe în prealabil pe subalterni, însă colectarea acestor informaţii nu contravine prevederilor legale privind culegerea datelor cu caracter personal.

„Cyclope nu înregistrează conţinutul email-urilor, al site-urilor accesate, al conversaţiilor de pe chat, al documentelor sau al aplicaţiilor utilizate de angajaţi, ci afişează numai numele site-urilor sau al al ferestrelor în care lucrează angajatul, spre exemplu Word, Excel, AutoCAD, precum şi durata de utilizare a fiecăruia în parte”, a explicat Gurghian.

Companiile care au optat pentru astfel de servicii activează în varii domenii precum servicii, distribuţie, farma, logistică, presă, turism, auto sau it/software şi au între 3 şi 1.000 de angajaţi.

Sursa: gândul.info

 

Ultima oră

Comentariul meu