Sibiul, primul oraş devenit în 2007 Capitală Culturală Europeană, este un model de turism european, nu doar românesc, pentru că ştie să se promoveze, iar pentru aceasta autorităţile publice colaborează cu asociaţiile din turism, a afirmat astăzi, la Sibiu, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT), Corina Martin.
Aceasta a militat pentru introducerea unei taxe de promovare care să fie colectată de Consiliile Locale în cadrul primei ediţii a Forumului Profesioniştilor din Turismul Sibian, la care au luat parte 80 de reprezentanţi ai industriei de turism.
„Parteneriatul public-privat, aceasta este cheia dezvoltării turismului românesc. Nu mai avem timp de pierdut. Calea este numai aceasta. (…) Sibiul este un model de turism european, nu doar românesc”, a spus preşedintele ANAT.
Investiții de cinci ori mai mari decât veniturile din taxa hotelieră
Pentru a explica succesul Sibiului, care a reuşit recordul de un milion de turişti în 2007, primarul Klaus Johannis a explicat că municipalitatea investeşte de cinci ori mai mulţi bani pentru promovarea turistică a municipiului faţă de ce încasează din taxa hotelieră.
„Cheltuim cam 500%. Noi plătim de cinci ori faţă de ce încasăm pentru promovarea Sibiului. (…) Banii proveniţi din taxa hotelieră nu acoperă decât o mică parte din cheltuielile generale pentru punerea în scenă a oraşului Sibiului. Taxa hotelieră este un venit mic, spre foarte mic. Să nu îşi imagineze cineva că din taxa hotelieră noi putem face străzi şi alei”, a spus Johannis.
Pentru a-i ajuta pe hotelieri, de la 1 ianuarie 2012 taxa hotelieră a scăzut la Sibiu de la 4% la 1%. În anul 2011, municipalitatea a încasat din taxa hotelieră suma de 1.549.585 de lei, sumă comparabilă cu cele din 2007 şi 2008, în contextul în care tarifele de cazare au scăzut.