De la Ţepeş Vodă încoace sunt pline puşcăriile de găinari. Nimeni n-a  mai ridicat vre-o ţeapă pentru cel care a furat un bou. Intenţii au existat şi declaraţii s-au făcut dar nimeni n-a avut curajul să înfingă o ţeapă într-o piaţă.

Pe miliardarii născuţi de pe o zi pe alta, n-a avut curajul nimeni să-i întrebe de mamă, de tată, de vre-o mătuşe venită din afară, de vre-o sondă de petrol, sau un filon de aur în pământul primit înapoi de la C.A.P-uri. Noi îl arestăm pe ăla care a furat oul şi nu-l întrebăm de ce o face. Nu mergem la cauză, şi nici nu ne uităm la el, aşa cum face medicul în prima fază, îi ridică îmbrăcămintea să-i vadă burta dacă nu-i lipită de şira spinării. Administraţia locală îi mai trage şi vre-o două bastoane să-i aranjeze eventual coastele ce s-au deplasat de foame. Umplem puşcăriile cu ei ca să cheltuim mai mult decât le-am asigura traiul zilnic. Un stat civilizat aşa ar fi trebuit să facă, să le asigure traiul zilnic dacă nu le poate oferi locuri de muncă, pentru că boala unuia generată de subnutriţie se îndreaptă  către ceilalţi. El fură oul de nevoie şi nu să se îmbogăţească. Pe ăla care fură boul îl lasă în libertate pentru că din boul furat îi dă şi poliţistului şi procurorului şi judecătorului şi apoi se fac rude cununându-şi sau botezându-şi unul altuia copiii. Exemplele stau agăţate precum boabele de struguri pe ciorchine. Până şi Lute a dat mâna cu cel care a furat boul şi a jucat în horă cu el, acceptându-i cadoul confecţionat din filonul de aur pe care strămoşii lui Mondialul l-au descoperit în pământul lor. Dar cine-i Lute? E gloaba ce nu trage, dă gaze şi pute.

         Cine vrea să reformeze acest stat?, un individ care s-a umplut de ridicol. A promis ţepe pentru hoţi şi el a dat în schimb ţepe, întregindu-şi averea familiei. Mai nou face publicitate mascată exploatărilor de cupru pentru o anumită firmă, şi o face de pe cel mai înalt fotoliu şi de câte ori are ocazia să iasă pe sticlă în ultima vreme. Simte că i se epuizeză timpul?

          Reformarea statului trebuie să înceapă urgent şi fără el pentru că s-a demonstrat a fi o frână. O reformă nu se începe cu tăieri de salarii şi pensii. O reformă trebuie să înceapă cu o Constituţie puternică care să reprezinte motorul statului. Ea trebuie să fie determinantă, definitorie, totul să se subordoneze acesteia, să fie expresia unui tabel matematic. Ori după o simplă lecturare a ei ne dăm seama că este ambiguă. Observăm că 80% din prevederi sunt evazive. Ori prima lege a statului trebuie să fie clară, precisă, să poţi lua după citire măsura în consecinţă. Astăzi fiecare ia măsura care-i convine după citire. Şi-ar mai fi permis Piticul să nu respecte o hotărâre judecătorească dacă ar fi existat şi măsura coercitivă împotriva celui care nu ar fi respectat o astfel de hotărâre? De aceea ea trebuie pe viitor să fie fermă cu măsuri dure, cu privare de libertate în cazul nerespectărilor prevederilor născute din Constituţie. Trebuie să fie dure măsurile atât pentru cetăţean cât şi pentru funcţionarul statului. Fiindcă numeni nu-i mai presus de lege, dar această prevedere rămâne o simplă declaraţie fără măsura coercitivă. De aceea există corupţie în administraţie, la ghişeu, la aprobări, la avizări, la atestări şi expertizări, verificări şi controale. Oriunde intri într-un birou de administraţie pute a corupţie. Trebuie să faci contestaţie în termen, dacă nu pierzi dreptul. Când trebuie să-ţi răspundă în termenul legal, nu mai devine nulă legea, dacă nu-ţi dă răspunsul la timp.  Te lasă în aşteptare cât vrea muşchiul funcţionarului. I-a prevedeţi aşa ceva în Constituţie  adică anularea prevederilor legii dacă nu a fost respectat termenul şi să vedeţi cum o să meargă lucrurile pe roate. La art.1 al 5-“ În Romania respectarea Constituţiei, a supremaţiei sale şi a legilor, este obligatorie”. Greşit, numai a supremaţiei sale şi atât, nu şi a legilor pentru că acestea îşi au izvorul în Constituţie în spiritul ei. O lege dată de Parlament care nu respectă spiritul ei trebuie să devină nulă. Chestiunea că beneficiem de drepturi şi obligaţii consfinţite prin Constituţie şi alte legi  această ultimă parte diminuiază rolul sfânt al ei. Când juri, pui mâna pe Constituţie nu şi pe celelalte mii de legi care-ţi conferă drepturi şi obligaţii.

Când se referă la drepturile de asociere prevederea devine, oare întâmplător evazivă? Constituţia trebuie să fie clară, precisă fără înscrisuri gen, si alte forme de asociere . De ce? Pentru că se vine cu aliniatul 2 la art. 40 unde se referă numai la partide şi organizaţii care ar milita împotriva statului de drept şi a suveranităţii teritoriale. Păi uniunea democratică culturală magiară este o altă formă de asociere, nici partid şi nici organizaţie şi în felul acesta evaziv de a prevedea ceva, scapă printre degete, asocierile de alte forme care ar putea milita împotriva suveranităţii teritoriale, scapă de eventualele îngrădiri ale Constituţiei, ale cărui degete trebuie să formeze pumnul forte al statului Român şi care din păcate nu prea este.

        Cine a tras frâna la motor, o ştim cu toţii. Însă a venit timpul să-nceapă procesul de reformare cu adevărat a statului.

          Reforma trebuie să-nceapă

          Ridicând o mare ţeapă

          Pe Lute cineva să-l tragă.

    Col.(r) Nour Constantin

Ultima oră

Comentariul meu