Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii a mers duminică pe şantierul unde va fi făcut primul tunel de autostradă din România ca să îi anunţe pe constructori că a rezolvat problema expropierilor de teren aşa cum a promis acum 2 săptămâni.
După ce a fost pus în temă cu graficul lucrărilor şi a văzut cu ochi lui că acestea sunt conform planurilor, Alexandru Nazare le-a transmis celor din asocierea Astaldi – Astalrom – Euroconstruct că vrea ca tunelul să fie gata mai repede.
“Să vă uitaţi foarte atent la modul în care faceţi acest tunel pentru că este şi primul tunel de autostradă din România, dar nu este un tunel într-atât de lung încât să nu poată fi efectual într-un termen mai scurt. Vreau să vă văd că lucraţi la acest tunel cât mai repede”, a spus Nazare.
Sorin Scarlat, director adjunct al asocierii Astaldi – Astalrom – Euroconstruct, cea care lucrează pe unul din tronsoanele autostrăzii Sibiu – Nădlac i-a spus ministrului că “la momentul de faţă în proporţie de 90 la sută din tronsonul de autostradă este în execuţie. Avem 11 puncte de lucru pentru partea de terasamente, şapte echipe pentru partea de exacaţie şi patru echipe pentru partea de umpluturi.
La momentul de faţă suntem în grafic cu tot ce înseamnă lucrările de construcţie. În mare parte sunt în proporţie de 80 la sută realizate părţile de fundaţii. În maxim 3 săptămâni avem cele 12 hectare de teren defrişate, urmând să ne apucăm pentru partea de excavaţie la tunel”.
Lucrări în grafic: Ministru mulţumit
Ministrul Nazare este mulţumit că a găsit oameni la lucru şi duminica pe autostrada Sibiu – Nădlac şi le-a transmis constructorilor că va pune piciorul în prag dacă va observa că nu se vor ţine de graficul stabilit pentru finalizarea lucrărilor.
„Sunt în grafic lucrările aici. Le-am cerut tuturor constructorilor să lucreze în două sau în trei schimburi în funcţie de specificul lucrării. Inclusiv duminica. La unele sectoare unde este nevoie, am cerut acest lucru. Aici este nevoie să se lucreze în două schimburi. Voi monitoriza foarte atent stadiul lucrărilor şi dacă este nevoie si dacă sunt întârzieri atunci o să intervin. Am avut observaţii echilibrate pe fiecare lot în parte. Aici observaţia mea privea problema expropierilor. Aşa cum noi ne-am ţinut de cuvânt şi în două săptămâni am obţinut hotărârea de Guvern pentru expropieri, aşa vreau să şi văd că constructorul se mobilizează şi va lucra la maxim pentru finalizarea acestui tunel”, a spus acesta. Primul tunel de autostradă din România va avea o lungime totală de 340 de metri.