„Dacă au loc schimbări la nivel de management, achiziţii şi proces de construcţie în sine (…), atunci aş spune că şansele de reuşită (în ceea ce priveşte construirea tronsonului Sibiu – Piteşti în trei ani – n.red.) sunt de 60-70%”, spune Randy Tharp, managing director pentru filiala locală a companiei americane de arhitectură, inginerie şi construcţii Epstein, conform zf.ro.
El afirmă că este esenţial ca firmele de construcţii şi de proiectare să fie extrem de bine calificate şi experimentate şi ca finanţarea să fie asigurată astfel încât lucrările să nu fie puse în stand-by din cauza lipsei resurselor financiare., care adaugă că dacă nu vor fi realizate schimbări şi lecţiile din trecut nu vor fi asimilate de autorităţi, realizarea autostrăzii în termenul propus, de trei ani, va fi posibilă doar în proporţie de 20-30%.
„Dacă exproprierile sunt realizate, atunci din punct de vedere tehnic este posibil să construieşti o autostradă cu această lungime (autostrada Sibiu – Piteşti – n. red.) în trei ani. Cu toate acestea, în România ar putea fi mult mai dificil din cauza experienţei limitate a companiilor, a autorităţilor şi chiar a furnizorilor de materiale (de construcţii – n.red.)”, spune Tharp.
Coridorul IV paneuropean, care tranzitează România de la vest la est, de la Nădlac până la Constanţa, ar putea fi gata în 2016, potrivit celor mai recente estimări ale Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Atunci ar urma să fie gata şi tronsonul Sibiu – Piteşti, o autostradă de 116 km ce traversează munţii şi care până în urmă cu câteva săptămâni reprezenta marea necunoscută a Coridorului IV paneuropean.
Transporturile au renunţat la varianta parteneriatului public-privat şi vor să construiască această autostradă din fonduri europene din exerciţiul 2014-2020.
CNADNR susţine că va lansa anul acesta licitaţie pentru revizuirea studiului de fezabilitate, astfel încât autostrada să poată fi gata în trei ani (2014-2016). Executivii şi consultanţii din construcţii chestionaţi de ZF susţin că ţinta de trei ani este uşor optimistă, dar dacă autorităţile vor învăţa din experienţa trecută, nu le va fi imposibil. Autostrada Timişoara – Arad, cu o lungime de 32,2 km şi situată în câmpie, a fost începută în vara anului 2009 şi a fost dată în folosinţă în decembrie anul trecut, urmând să fie finalizată complet în al doilea trimestru al acestui an. Practic, aproape 3 ani pentru puţin peste 30 km la câmpie.