primul lungmetraj realizat integral cu telefonul mobil, lansat săptămâna viitoare la los angeles

primul lungmetraj realizat integral cu telefonul mobil, lansat săptămâna viitoare la los angeles „Olive”, primul lungmetraj realizat integral cu telefonul mobil şi care marchează revenirea pe marile ecrane a actriţei Gena Rowlands, după o absenţă de patru ani, va fi lansat săptămâna viitoare, la Los Angeles, informează AFP, conform MEDIAFAX.

În sine, „Olive” are toate ingredientele unei drame clasice. O fetiţă în vârstă de 10 ani, care nu vorbeşte, „bulversează vieţile a trei persoane: o femeie bătrână şi acră (Gena Rowlands), un bărbat obez şi un străin care nu reuşeşte să se adapteze la viaţa din Statele Unite”, a explicat Hooman Khalili, regizorul peliculei.

Însă „Olive” se deosebeşte de alte filme prin maniera în care a fost turnat: cu ajutorul unui telefon mobil multifuncţional Nokia N8. Cu această ocazie, camera integrată a telefonului a fost conectată la un obiectiv de 35 de milimetri – formatul obişnuit al camerelor de filmat folosite în cinematografie – cu scopul de a obţine o mai mare profunzime a planurilor filmate.

În fotografiile pe care regizorul le-a postat pe reţeaua de socializare Flickr, telefonul pare minuscul pe lângă obiectivul la care era conectat.

Trailerul filmului, ce poate fi vizualizat pe site-ul www.olivethemovie.com, îi poate ajuta pe spectatori să îşi facă o părere despre rezultatul final. Pentru un simplu spectator, calitatea imaginii este uimitor de fină, iar sunetul nu are niciun motiv pentru a-l invidia pe cel al unei mari producţii hollywoodiene.

„Tehnologia avansează foarte repede şi, cu timpul, telefoanele mobile vor putea să facă absolut tot”, a declarat Hooman Khalili. Procedul utilizat este „un pionier în acest domeniu”, a adăugat cineastul.

Înainte de toate, Hooman Khalili a dorit să facă un film independent, care să se deosebească de mega-producţiile destinate întregii familii, care sunt lansate în general cu puţin timp înainte de Crăciun.

Filmul a costat doar 500.000 de dolari, buget asigurat de Chris Kelly – un fost director al companiei Facebook – şi de William O’Keeffe, un filantrop din San Francisco.

Ca o ironie a sorţii, producătorul finlandez de telefoane mobile, Nokia, nu a participat la realizarea acestui proiect cinematografic. „Mi-au trimis într-adevăr telefonul, dar, din martie 2011, nu am mai auzit de ei, au dispărut”, a declarat Khalili.

Acest film independent a reuşit totuşi să o readucă pe Gena Rowlands în faţa camerelor de filmat, după o absenţă de patru ani de pe marele ecran. În vârstă de 81 de ani, fosta muză a regizorului John Cassavetes s-a lăsat sedusă nu de procedeul utilizat, ci de scenariul filmului.

„I-am trimis scenariul, iar ea mi-a spus: «Citesc şase scenarii pe săptămână şi fac, poate, un film pe an. Acest scenariu este foarte bun, dar trebuie să mă convingeţi să fac acest film». Timp de o oră şi jumătate i-am spus, cu sufletul deschis, totul despre acest film”, a explicat Hooman Khalili.

Pentru personajul fetiţei, regizorul s-a inspirat din „Les Triplettes de Belleville”, celebrul film de animaţie franţuzesc, în care, „deşi personajele nu pronunţă niciun cuvânt, totul este perfect comprehensibil”, a precizat Khalili.

La acest proiect cinematografic au lucrat zeci de persoane, fiecare făcând „câte puţin din toate”, a adăugat cineastul. Prin intermediul site-ului de microfinanţare Kickstarter, el speră să obţină

 

Ultima oră

Comentariul meu