kenvelo reînvie brandul lee cooper în sibiu. vezi când și unde se va deschide magazinul!

kenvelo reînvie brandul lee cooper în sibiu. vezi când și unde se va deschide magazinul!Toamna lui 2011 aduce schimbări radicale în businessul românesc al Kenvelo. Iar în noua strategie, făcută de CEO-ul Phillipe Besadoux, figurează şi brandurile Lee Cooper şi Tom Tailor, anunță capital.ro.

kenvelo reînvie brandul lee cooper în sibiu. vezi când și unde se va deschide magazinul!

Kenvelo, cea de-a doua mare reţea de magazine de confecţii din ţară, după House of Art, a deschis, în ultimele două luni, zece magazine cu brandul Lee Cooper, în care s-a investit un milion de euro. Se impune o precizare: după ce în anul de vârf, 2008, ajunsese la 42 de magazine, Lee Cooper a trăit experienţa falimentului în România. Cu datorii de 5,3 milioane de euro, în decembrie 2009, marca adusă în franciză şi vândută pe plan local, începând cu 2003, de LCR Jeans, a intrat voluntar în insolvenţă. „Şi aici s-a încheiat istoria lui Lee Cooper în România“, răspunde Phillipe Besadoux, francezul care conduce operaţiunile locale ale Kenvelo, unei întrebări nerostite. Şi-atunci, (re)deschiderea magazinelor e nebunie curată sau calcul bine gândit?

advertisement

Besadoux invocă, pentru a răspunde la întrebare, „condiţiile şi natura“ parteneriatului semnat cu brandul englezesc, care are o istorie de peste 100 de ani: „Nu suntem franciză, suntem joint-venture cu Lee Cooper Londra şi avem licenţă pentru Europa Centrală şi de Est“. În plus, înţelegerea presupune şi ca Kenvelo să facă producţie, la Hong Kong, pentru toate magazinele Lee Cooper din cele 70 de ţări în care e prezent brandul. Altfel spus, cheltuielile de expansiune în România se împart între cei doi parteneri, iar preţurile afişate în magazine sunt de producător. „Franciza e un business dificil în contextul economic actual, pentru că nu-ţi mai poţi permite marje de profit mari. Cei de la LCR Jeans nu au avut forţa financiară să suporte toate reducerile impuse de criză. Falimentul nu a fost din cauza produsului, ci a managementului“, comentează şeful Kenvelo România eşecul francizei Lee Cooper în ţară.

Eticheta contează încă

Este oferta de acum a Lee Cooper suficient de adaptată unei piețe în care scăderile de vânzări au atins, anul trecut, și 70% pentru a atrage profitul?
Phillipe Besadoux afirmă categoric că da şi e convins că piaţa românească e încă departe de a-şi fi epuizat apetitul pentru nume sonore din fashion. Explicația vine imediat: „Româniilor le place moda, le place să se îmbrace bine. Motivul pentru care cumperi Lee Cooper nu-i preţul, e marca“, justifică managerul general al Kenvelo România interesul companiei de a avea această marcă în portofoliu.

Pe de altă parte, recunoaşte tot el, „avem şi capitalul şi know-how-ul necesare pentru a face astfel de investiţii“. Filosofia de business a francezului care a preluat conducerea Kenvelo la sfârşitul lui 2008 nu este de extindere agresivă pe banii altora – de altfel, un joc în care s-au prins, în anii boomului economic, majoritatea retailerilor de fashion -, ci „ne întindem exact cât ne permitem. Raportul cost-eficienţă trebuie să ne mulţumească“, spune Besadoux, explicând că finanţarea a venit mereu de la acţionari, plus „un mic CAPEX (Capital Expenditure – fonduri utilizate de companie pentru investiţii – n.red.)“. Pe viitor, însă, managerul e dispus să lucreze cu băncile: „BCR a venit la noi, Garanti Bank s-a arătat interesată (…) Nu ne trebuie bani pentru activităţile zilnice, dar vom avea nevoie de o linie de credit pentru dezvoltare“.

Apropo de expansiune, planul şefului Kenvelo pentru următorul an este să deschidă încă zece noi magazine Lee Cooper, în Bucureşti (Mall Vitan, Unirea) şi în ţară (Timişoara, Craiova, Constanţa, Iaşi, Cluj, Braşov, Sibiu, Arad). În Sibiu cel mai probabil va fi în Promenada Mall.

sursa: capital.ro

Ultima oră

Comentariul meu

Publică