cel mai ambiţios plan de recrutare pentru 2012 la sibiu: 1.000 de joburi pentru cunoscătorii de limbi străine

cel mai ambiţios plan de recrutare pentru 2012 la sibiu: 1.000 de joburi pentru cunoscătorii de limbi străineAmericanii de la Computer Generated Solutions, un furnizor de servicii de call-center care are aproape 2.500 de angajaţi în Bucureşti, Braşov şi Sibiu, au cel mai mare plan de recrutare anunţat până în prezent pentru anul viitor: 1.000 de tineri studenţi sau absolvenţi de facultate vor fi angajaţi în cadrul companiei în 2012, anuntă zf.ro.

cel mai ambiţios plan de recrutare pentru 2012 la sibiu: 1.000 de joburi pentru cunoscătorii de limbi străine

„Frumuseţea anului viitor este că ştim de unde ne vine businessul. Deja cunoaştem bugetul pentru anul viitor, ştim care sunt companiile care ne vor deveni clienţi sau care ne-au devenit deja clienţi, dar pentru care vom furniza servicii de la începutul anului viitor. Estimările sunt foarte ambiţioase: dacă în prezent avem undeva la 2.500 de angajaţi, ne dorim să terminăm anul 2012 cu 3.500 de angajaţi”, spune Vladimir Sterescu, country manager al Computer Generated Solutions (CGS).

CGS România a avut anul trecut o cifră de afaceri de 19,8 milioane de euro, în creştere cu 35% faţă de anul anterior şi un profit net de 4,45 milioane de euro, aproape dublu faţă de 2009 (când a raportat un profit net de 2,3 mil. euro), potrivit datelor publicate pe site-ul Mi­nisterului de Finanţe. Compania a intrat în România în 2006 prin achiziţia furnizorului de servicii de tip call center EasyCall, deţinut la acea vreme de Vladimir Sterescu, care a fondat compania în 2003, după ce anterior lucrase în cadrul Vodafone. El şi-a început cariera în Vodafone tot în departamentul de call-center.

CGS a deschis în urmă cu două luni un centru de servicii de call-center în Sibiu, care are o capacitate de aproximativ 600-650 de locuri, dintre care sunt acoperite momentan doar 80. Cei mai mulţi angajaţi din cadrul companiei lucrează în Braşov (unde, în cadrul centrului deschis în 2008, lucrează 1.250 de oameni) şi în Bucureşti (unde sunt 1.000 de angajaţi).

Un vorbitor de finlandeză are un salariu de 1.500 de euro pentru o poziţie de entry-level

„Tot timpul vom face recrutări. Am mers la Sibiu pentru că în ultima vreme s-au cerut din ce în ce mai mulţi vorbitori de limbă germană. Braşovul ne-a oferit aproape 200 de angajaţi vorbitori de limbă germană, însă nouă ne trebuia o locaţie din care să putem furniza în continuare servicii în limbă germană, mai ales că oferim servicii în 14 limbi străine.” Cel mai des folosite limbi străine în cadrul companiei sunt engleza, franceza, germana, spaniola şi italiana. La acestea se adaugă portugheza, olandeza, turca, ungara, poloneza, croata, bulgara şi limba română. CGS are şi câţiva angajaţi care vorbesc limbi nordice, pentru care există cerere foarte mare, dar candidaţii sunt greu de găsit şi de reţinut în companie, deşi salariile lor sunt foarte mari.

„Un vorbitor de finlandeză care vine pe o poziţie de entry-level şi nu are niciun fel de alte cunoştinţe primeşte un salariu de 1.500 – 1.600 de euro pe lună minim. Însă problema la tinerii care sunt cunoscători de limbi nordice este aceea că ei pot furniza tot felul de servicii de traduceri, mai ales în sezoanele în care sunt tot felul de evenimente unde e nevoie de traducători şi pot câştiga în două săptămâni cât ar câştiga dacă ar munci o lună întreagă.”

Dintre cei aproape 2.500 de angajaţi ai CGS de pe piaţa locală, în jur de 1.900 furnizează servicii pentru companiile din străinătate, ceea ce se reflectă şi în veniturile companiei: peste 75% din cifra de afaceri a CGS România provine din exteriorul ţării, iar restul business-ului este generat de către clienţii din România.

„Nu găseşti oameni care să vorbească şi olandeză şi daneză şi suedeză şi norvegiană în acelaşi loc. O facultate de la Cluj şi una din Bucureşti pregătesc absolvenţi de limbi nordice, însă aceştia sunt sub 100 pe an. Ei sunt şi buni, şi angajabili, însă problema este să îi atragi, pentru că tot timpul se va găsi cineva care să le dea puţin mai mult. De aceea, nu poţi să-i garantezi clientului că îi vei avea ca angajaţi pe toată durata proiectului, mai ales că înlocuirea lor durează mai mult, de până la 1- 2 luni.”

Promovările se fac exclusiv din interior

Media de vârstă a angajaţilor CGS este de 23-24 de ani, majoritatea fiind studenţi în ani terminali sau proaspăt absolvenţi de facultate. Însă o serie de condiţii pe care le presupune un job în call-center – angajaţii nu au voie să întârzie (în caz contrar sunt sancţionaţi), nu au voie să-şi ia pauze decât la anumite intervale de timp, uneori lucrează şi în weekend, munca lor este mereu măsurată şi angajaţii trebuie să fie politicoşi în per­manenţă – determină ca în acest sector să existe una din cele mai mari fluctuaţii de personal, la fel cum se întâmplă şi în retail. Pe de altă parte, joburile în call-center sunt aproape ideale pentru studenţi, pentru că aceştia îşi pot adapta programele de lucru în funcţie de cursurile de la facultate.

„Oricât ar fi de ambiţios un tânăr, după ce promovează timp de un an acelaşi produs, se plictiseşte, de aceea oferim posibilitatea ca aceştia să devină team leaderi în mai puţin de un an. Cu o singură excepţie, am făcut promovări exclusiv din interior. Urmărim rata plecărilor atunci când facem modificări salariale. Fiecare angajat are o componentă variabilă lunară la pachetul salarial, în funcţie de performanţă şi de evaluările lunare.”

Salariile oferite tinerilor care lucrează în call-centere diferă în funcţie de aptitudinile fiecăruia, încep de la 300 de euro lunar şi pot ajunge la 1.700- 2.000 de euro, în operaţional.

Aproximativ 10.000 de români s-au angajat în ultimii ani la diviziile de outsourcing ale unor giganţi ca Genpact, Hewlett-Packard, IBM, Oracle, Wipro, Sykes, Computer Generated Solutions, XL World sau Accenture pentru a presta servicii precum procesare de facturi sau suport IT pentru firme occidentale.

sursa: zf.ro

Ultima oră

Comentariul meu

Publică