Autostrăzile ar putea fi taxate începând cu 2013, primele care vor avea taxe urmând să fie Bucureşti – Constanţa, Bucureşti – Piteşti şi Centura de Sud a Bucureştiului, dar şi tronsoanele de pe Coridorul IV, dintre Sibiu şi Nădlac.
‘În Europa, statele care nu percep o asemenea taxă sunt, mai degrabă, exemple singulare. Această taxă există în majoritatea statelor europene şi românii care au călătorit în afară ştiu foarte bine. Autostrăzile de pe Coridorul 4, finanţate din fonduri europene, vor fi, de asemenea, taxate începând cu 2013. Am luat această decizie împreună cu Comisia Europeană, aşteptăm rezultatele studiului JASPERS la sfârşitul acestui an, pentru a stabili şi cuantumul. Vă asigur că taxele nu vor fi mari şi sunt sigură ca românii prefera să plătească cei câţiva euro pentru a merge pe sute de kilometri de autostradă, în condiţii de rapiditate şi siguranţă, decât să mai aşteptăm ani la rândul fără a avea resurse să construim autostrăzi’, a declarat Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, într-un interviu acordat ziarului Ziua de Constanţa.
Oficialul a mai precizat că, legat de taxarea autostrăzilor Bucureşti – Piteşti şi Bucureşti – Constanţa, MTI a decis să înglobeze mentenanţa pe aceste tronsoane cu construcţia şi mentenanţa autostrăzii de Centura Sud a Capitalei într-un singur pachet de concesiune, pentru ca în acest mod să reuşească să atragă mai uşor investitori care să finanţeze construcţia unei noi autostrăzi.
‘Nu poţi să te aştepţi de la un partener privat să accepte acoperirea integrală a riscurilor fără a-i asigura condiţiile să îşi amortizeze investiţia în 25 sau 30 de ani’, a spus ministrul Transporturilor.
Modul în care se va aplica noua taxă de autostrăzi şi costul acesteia vor fi cunoscute la începutul anului viitor după ce se va finaliza un studiu realizat de Compania de Drumrui (CNADNR) cu reprezentanţii JASPERS (Joint Assistance to Support Projects in European Regions).
În prezent, discuţia se poartă cu consultanţii în ceea ce priveşte valoarea taxei, suma iniţială de care se discuta fiind de 5 euro pe 100 km, dar şi modul în care vor fi verificaţi şoferii, fie prin puncte fixe de taxare, fie printr-un sistem mobil sau chiar prin intermediul sistemului de satelit ce va fi instalat prin programul Galileo. sursa: agerpres
Imi place ca la poza s-a pus o autostrada cu 4 benzi pe sens, cand noi de fapt nici nu visam la asa ceva. Tara de rahat. Ori vignieta ori taxa autostrada. Hotarati-va!
e vorba numai despre bani – cine mai vorbeste de calitate, de siguranta, de investitii intr-un viitor mai placut? Daca ne gandim si la aceste lucruri, atunci e clar ca asta costa si merita multi bani. Dorinta mea este, ca banii taxati sa nu ajunga la aceiasi smecheri bogati dar sa fie investiti in alte drumuri si autostrazi pana tara aceasta prabusita se poate ridica putin din coruptia si nedreptatea inspre o regiune adevarat europeana si placuta
bucuresti constanta face parte din coridorulIV.
mai iantai construiti-le si apoi cereti taxa
din 2013 taxati o autostrada care nu exista (coridorul 4 european), tare. suntem primii in domeniu. apropo bucuresti-constanta nu face parte din coridor. de ce o taxati atunci?