Retailerul de electronice, electrocasnice, IT şi telecom Domo Retail a închis sau va închide în acest an 17 magazine neprofitabile de dimensiuni mai mici, care au în total 10.000 de metri pătraţi. Retailerul deschide 7 locații noi, printre care și una la Shopping City Sibiu.
Pe de altă parte, retailerul a anunţat că va deschide şapte magazine până la finalul acestui an, în care va investi în amenajare circa 2,5 milioane de euro. Anul acesta Domo a mai deschis şase unităţi. Ultimul magazin deschis a fost la sfârşitul săptămânii trecute la Ploieşti, în centrul comercial Winmarkt Grand Center. Spaţiul are 1.400 de metri pătraţi şi se întinde pe două etaje. În acest an retailerul a mai deschis magazine în Focşani, Buzău, Bucureşti, Râmnicu Vâlcea şi Sfântu Gheorghe.
„Această deschidere din Ploieşti este prima dintr-o serie de opt deschideri, planificate pentru următoarele patru luni, perioadă ce se anunţă a fi una dintre cele mai prolifice din istoria Domo”, afirmă Lorand Szarvadi, CEO al Domo Retail.
Următoarele magazine vor fi deschise în Alba Iulia (magazin stradal în centrul oraşului), Sibiu (Shopping City Sibiu), Oradea (Tiago), Constanţa (Maritimo), Bucureşti (Cotroceni Park), Craiova (Electroputere) şi Botoşani (European Retail Park).
Deschiderea magazinului Domo din Cotroceni va însemna relocarea vechiului magazin cu o suprafaţă de 850 de metri pătraţi într-o nouă locaţie de 3.000 mp, noul magazin urmând să devină flagship-ul reţelei.
Domo Retail este al doilea cel mai important retailer de pe această piaţă după Altex, cu o cifră de afaceri de 180 de milioane euro anul trecut, în creştere de la 170 de milioane de euro în 2009. Retailerul deţine o reţea naţionalã formată din 126 de magazine.
Domo, deţinut de fondul de investiţii Trans Balkan Investments şi de Lorand Szarvadi, activează pe o piaţă evaluată la circa 1 mld. euro. Piaţa de profil a fost una dintre cele mai afectate de criza financiară, scăzând cu 40% în 2009 şi cu 15% în 2010.