ioan mustaţă, şeful "doi şi-un sfert" sibiu, se plimbă cu o maşină de lux plătită de doi irakieni
foto - evz.ro
Foto - evz.ro

Evenimentul Zilei a publicat un material în care este dezvăluit faptul că Ioan Mustaţă, şeful SIPI Sibiu vine la lucru cu o maşină de top. Mustaţă a dat în bâlbâială când cei de la EVZ l-au întrebat de unde a avut bani de X5. A spus că nu-i al lui, apoi a recunoscut. Sponsorul lui, un mare grangur din Ministerul Economiei.

ioan mustaţă, şeful "doi şi-un sfert" sibiu, se plimbă cu o maşină de lux plătită de doi irakieni

Şeful SIPI (fostul „Doi şi-un sfert”) Sibiu vine la serviciu într-un BMW X5. În limbajul străzii, acestor maşini li se spune „OZN-uri”, pentru că sunt foarte scumpe, extrem de luxoase, supertehnologizate, iar întreţinerea curentă costă o căruţă de bani.

Un X5 cu motor de 3 litri consumă lejer 14% în oraş. E o maşină pentru oameni bogaţi, iar comisarul-şef Ioan Mustaţă se consideră un om bogat. Deşi salariul său la stat depăşeşte cu puţin o mie de euro, fostul adjunct de la Poliţia Municipiului Sibiu parchează cu naturaleţe în faţa sediului mastodontul pe patru roţi, a cărui rată de leasing lunară este aproape cât venitul său.

Uitase că şi-a cumpărat bolid
BMW-ul cu numărul B-01- WDA a intrat în circulaţie la sfârşitul anului 2007, fiind din generaţia actuală a clasei X5. Un astfel de uriaş costă lejer 80.000 de euro, dar preţul urcă destul de frecvent la 100.000 de euro, dacă îl dotezi după placul inimii. Şi totuşi, pe Mustaţă această maşină l-a costat uluitoarea sumă de… 9.000 de euro.
Şeful de la „Doi şi-un sfert” Sibiu spune că maşina e practic o rablă, fiind lovită în două rânduri, cu parbrizul spart, cu peste 100.000 de kilometri la bord şi că valoarea sa de piaţă, când a luat-o, ca second-hand, nu era mai mare de 10.000 de euro. Dar toate acestea le-a spus comisarul Mustaţă abia după ce şi-a revenit din tremurat.
Întrebat cu ce bani şi-a luat un BMW X5, acesta n-a recunoscut la început, bâlbâindu-se speriat: „Nu am nicio maşină…”. Când i s-a spus că a fost fotografiat urcând şi coborând din maşină, a îngăimat: „Ei, mă mai plimb uneori cu ea, doar din când în când, dar nu-i a mea”.

„Barosanul” are un chioşc în gară
Dialogul a fost comic până la capăt. Ditamai spionul care îi supraveghează pe poliţişti să nu ia şpagă era complet jenat de situaţia în care se afla. Se simţea deconspirat. „Nu mai ţin minte cât am dat pe ea…, vreo 280-300 de milioane de lei”. Chilipir! Ioan Mustaţă s-a plâns de maşină ca şi cum ar fi un sicriu ruginit.
Întrebat de ce nu are maşina în declaraţia de avere, Mustaţă s-a poticnit. „Am luat-o de 5-6 luni, n-am avut timp să trec pe la RAR, vorbiţi vă rog cu domnul Orlandea”.
Gheorghe Orlandea, directorul de achiziţii în Ministerul Economiei, om uns cu toate alifiile, este bunul samaritean care l-a pricopsit pe şeful SIPI Sibiu cu un BMW X5. Acesta a sunat pe numărul reporterului în cinci minute.
„Maşina e veche, nu face mai mult de 300 milioane de lei, atât am luat de la domnul Mustaţă. Dar să ştiţi că soţia domnului are o societate prosperă în Sibiu, au posibilităţi financiare”. În realitate, familia Mustaţă deţine un chioşc cu sucuri şi bere în incinta Gării Sibiu, pe unde trec zilnic 10 trenuri. O afacere din care mai poate ieşi un salariu modest pe lună.
Cireaşa de pe tort: maşina condusă de şeful SIPI Sibiu apare la înmatriculări pe firma unor irakieni – Nova Consult Invest SRL. Firma n-are bilanţul depus din 2009, iar la adresa de la Registrul Comerţului (str. Prepeliţei, nr. 4, sector II, Bucureşti) nimeni nu i-a văzut la faţă.
Protocoalele de securitate interzic unui şef de serviciu de protecţie internă să se plimbe într-o maşină trecută pe numele unor irakieni. Orlandea susţine însă că a preluat leasingul de la irakieni în 2010, însă aceste modificări nu apar la Serviciul de Înmatriculări.
ioan mustaţă, şeful "doi şi-un sfert" sibiu, se plimbă cu o maşină de lux plătită de doi irakieni

CĂPUŞĂ ÎN GUVERN

Orlandea, abonatul statului

Gheorghe Orlandea este omul tuturor regimurilor. Are un statut profesional incert dar e mereu în centrele de comandă guvernamentale, unde se împart marile bugete. A fost implicat într-un scandal legat de nişte compensări între Transgaz Mediaş şi controversatul om de afaceri Constantin Samson.
Orlandea este, de altfel, legat prin cordonul ombilical de uriaşa companie de stat. Are un profil asemănător lui Mironescu, secretarul general din Ministerul de Interne arestat pentru contrabanda în stil mafiot din Portul Constanţa. Acum este protejatul ministrului Economiei, Ion Ariton. Dar înainte a fost şeful de cabinet al lui Dan Nica, când acesta era ministru la Interne, şi a făcut parte din staful de campanie a lui Sorin Oprescu, când acesta a candidat la Primăria Capitalei. E plin de bani, dar lucrează la stat.

sursa: EVZ.RO

Ultima oră

Participă la discuție

3 Commentarii

Publică

  1. Pai cate un Orlandea le „sufla-n” ceafa groasa la toti, lucreaza sub acoperire ca d’aia au.
    Ia verificati-le proprietatile. V-ati mira abia atunci si nu pt. o amarata de masina.
    Probabil vreun cetatean iritat de acest personaj s-a gandit sa se razbune exprimandu-se in scris.
    Ma mir si admir luarea de atitudine dar totodata realizez ca va ramane doar un mare FAS.

  2. pai poate e adevarat, masina poate a fost preluata de la irakienii care n-au mai putut plati leasingul, bashtanul nostru a dat 9000 eur si a preluat contractul; acuma masina e pe leasing deci nu e el proprietar; a zis bine ca nu e masina lui 🙂 maaa .. ii merge bine ceasul la doi-si-un-sfert, ca altfel .. ramanea in urma 🙂 apropo, faceti o foto cu parcarea politiei pe la 10-11 ziua, sa prindeti un pic inca 2 X6, 2-3 Q7, cu numere de SB, nu „amaraciunea” asta de X5 pe leasing !