atlassib spune că şoferul tir-ului sloven este vinovat pentru accidentul din ungaria în care au murit şase români

atlassib spune că şoferul tir-ului sloven este vinovat pentru accidentul din ungaria în care au murit şase româniSC Atlassib Sibiu a dat publicităţii un comunicat de presă legat de accidentul tragic care a avut loc în Ungaria, marţi 21 iunie 2011, în Ungaria, în urma căruia şase oameni au murit şi 23 au fost răniţi. Un autocat al Atlassib care mergea spre Spania s-a tamponat cu un camion din Slovenia.

Iată comunicatul Atlassib Sibiu:

„Constatam cu surprindere ca, in ciuda faptului ca autoritatile maghiare nu s-au pronuntat inca cu privire la cauzele producerii evenimentului rutier din Ungaria in care a fost implicat un autocar apartinand societatii ATLASSIB si ca, de asemenea, exista indicii indubitabile care atesta posibilitatea ca vinovatia sa apartina soferului autocamionului inmatriculat in Slovenia, o serie de publicatii, posturi de televiziune si posturi de radio promoveaza idea ca vina ar apartine in exclusivitate soferului autocarului. Se fac afirmatii, fara acoperire in realitate, ca accidentul a fost provocat de soferul autocarului, care datorita oboselii ar fi adormit la volan si ar fi depasit axul drumului, intrand pe contrasens si lovind frontal autocamionul.

In ceea ce priveste afirmatiile conform carora soferul era obosit si a adormit la volan, acestea sunt total nereale si lipsite de orice temei. Soferul in cauza a urcat in autocar la Lugoj si si-a inceput activitatea de la Arad, dupa ce a beneficiat de un timp de odihna de circa 30 ore. De la momentul plecarii din Arad si pana la ora accidentului au trecut mai putin de 9 ore, perioada de conducere normala pentru un sofer. In aceste conditii, este evident ca se exclude din start ipoteza oboselii sau a nerespectarii timpilor de conducere si de odihna.

Din analiza imaginilor de la locul accidentului si din pozitia celor doua autovehicule dupa accident rezulta foarte clar ca autocamionul a depasit axul drumului si a intrat pe contrasens, provocand accidentul. Din fotografii reiese clar faptul ca partea din spate a semiremorcii a ramas in zona axului drumului, in timp ce partea din spate a autocarului si remorca acestuia sunt lipite de glisiera din partea dreapta a sensului de mers. In aceste conditii, concluzia este aceea ca soferul autocarului a incercat sa evite impactul indreptandu-se spre acostamentul drumului, iar dupa impact a fost tarat de autocamion in directia de mers a acestuia.

Bineinteles ca, avand in vedere gravitatea accidentului si urmarile deosebite ale acestuia, se vor efectua expertize de specialitate care urmeaza sa stabileasca foarte clar gradul de vinovatie al tuturor partilor implicate. Solicitam pe aceasta cale ca pana la finalizarea cercetarilor si pronuntarea unor concluzii clare si pertinente presa sa se abtina de la lansarea de supozitii care ar putea influenta opinia publica in ceea ce priveste cauzele acestui eveniment”.

Citeşte şi: VIDEO-FOTO UPDATE: Un autocar Atlassib s-a ciocnit de un camion în Ungaria în timp ce mergea spre Spania. 4 romani morti, 23 de raniti

Ultima oră

Participă la discuție

4 Commentarii

  1. Domnule Carabulea,nu mai incerca sa musamalizezi.Pasagerii stiu destul de bine ca soferii nu fac pauza legala,si sunt foarte exploatati.De ce aveti numai 2 soferi pe un autocar cand trebuie sa aveti 4?Norocul vostru e ca mai sunt persoane care inca le e teama sa zboare cu avionul si acestia sunt cei ce merg cu voi.Dar cred ca de aici inainte tot mai multi vor incepe sa foloseasca avioanele ca mijloc de transport,mai rapid,desi la fel de nesigur ca si transportul cu autocarele.Si lasati Saiz Tour-ul in pace,nu va mai mancati precum cainii.Ei au avut decat1 mort,voi 5, si dc soferul a adormit la volan,nu a adormit din cauza oboselii,doar urcase de la Caransebes.A adormit din cauza bolii sale,obezitatea,el dormea si cand manca sau cand fuma.Aici are o parte de vina si patronul,ca angajeaza persoane inapte medical.In schimb ai vostri adorm de super-exploatati,dute-vino,dute-vino.Va intereseaza numai BANUL,nu si vietile soferilor sau ale pasagerilor.Rusine sa va fie.Eu am mers o singura datá cu Atlassib si comportarea si profesionalitatea soferilor au lasat de dorit.Se pierdeau in toate orasele.Au ajuns cu 11 ore intarziere.Reglati-va problemele si lasati alte firme in pace,vedeti-va barnele din ochii vostri nu paiele din ochii altora.

  2. ai foarte mare dreptate poate 30 de minute pauza pana pleaca inapoi in spania si cum ai zis va sari cu spaga in stanga si in dreapta sa musamalizeze tot un sfat pt totzi romani Mergetzi cu Atlassib firma serioasa si de incredere garantat va duce pe ultimul drum

  3. Soferul a beneficiat de un timp de odihna de 30 de ore?!?De unde reiese acest lucru?Din foile de liber care se fac de catre orice agent si care nu corespund realitatii nici in cea mai mica masura?
    Stiu foarte clar ca la Atlassib se practica des(mai ales in perioada estivala sau a sarbatorilor de iarna)returul autocarelor la nici cateva ore dupa ce au ajuns in tara.Soferii nu au timp sa se odihneasca.Sunt obligati sa conduca ore in sir.Normal ca nimeni de la conducerea firmei nu va recunoaste niciodata acest lucru.Atata timp cat se pot face tot felul de “invarteli” cu foi de liber si diagrame care la orice control sunt in regula,cine ar fi fraier sa recunoasca asa ceva?
    Nu se gandeste nimeni la vietile soferilor sau ale pasagerilor.Important este sa iasa banul.Numai cand aud texte de genul”clientii nostri sunt importanti si ne gandim la siguranta si confortul acestora” mi se face rau.Stiu prea bine cat de neadevarate sunt aceste afirmatii.
    Sper din suflet ca acest eveniment nefericit sa contribuie la depistarea modului de lucru al acestei societati si a tratamentului de care au parte angajatii..Asta in cazul in care “stimabilul” domn Carabulea nu incepe sa dea spaga in stanga si in dreapta pentru a musamaliza faptele,dupa cum ii e obiceiul.
    Condoleante familiilor!

  4. Soferul a beneficiat de un timp de odihna de 30 de ore?!?De unde reiese acest lucru?Din foile de liber care se fac de catre orice agent si care nu corespund realitatii nici in cea mai mica masura?
    Stiu foarte clar ca la Atlassib se practica des(mai ales in perioada estivala sau a sarbatorilor de iarna)returul autocarelor la nici cateva ore dupa ce au ajuns in tara.Soferii nu au timp sa se odihneasca.Sunt obligati sa conduca ore in sir.Normal ca nimeni de la conducerea firmei nu va recunoaste niciodata acest lucru.Atata timp cat se pot face tot felul de “invarteli” cu foi de liber si diagrame care la orice control sunt in regula,cine ar fi fraier sa recunoasca asa ceva?
    Nu se gandeste nimeni la vietile soferilor sau ale pasagerilor.Important este sa iasa banul.Numai cand aud texte de genul”clientii nostri sunt importanti si ne gandim la siguranta si confortul acestora” mi se face rau.Stiu prea bine cat de neadevarate sunt aceste afirmatii.
    Sper din suflet ca acest eveniment nefericit sa contribuie la depistarea modului de lucru al acestei societati si a tratamentului de care au parte angajatii..Asta in cazul in care “stimabilul” domn Carabulea nu incepe sa dea spaga in stanga si in dreapta pentru a musamaliza faptele,dupa cum ii e obiceiul.
    Condoleante familiilor!