Opt ofertanti din 64 au contestat rezultatele licitatiilor organizate de Compania Nationala pentru Autostrazi si Drumuri Nationale pentru tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu, potrivit datelor CNADNR. De la Orastie-Sibiu au fost contastate rezultatele pentru loturile 1, 2 si 4.
Doar castigatorii a trei loturi din noua nu au fost contestati. Printre companiile nemultumite se afla si Colas, grupul francez la care statul roman tocmai a renuntat in cazul autostrazii Cernavoda-Medgidia. Cel mai contestat este lotul 1 din tronsonul Timisoara-Lugoj care a fost castigat de consortiul condus de Spedition UMB, grup detinut de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si „regii asfaltului”. Cel mai contestat castigator a fost Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Construzioni SpA. Rezultatul pentru lotul 1 din tronsonul Timisoara-Lugoj a fost contestat de asocierea Balzola-Rover Alcisa sa-Puentes, dar si de asocierea Confort-MonteAdriano-Viaponte Projectos e Consultoria de Engenharia. Pentru acest lot au luptat opt consortii. Rezultatul pentru lotul 2 din tronsonul Timisoara-Lugoj a fost contestat de consortiul Tehnologica Radion-Gabriel Couto-Amandio Carvalho-Lena -Rosas-Arcadis. Acest lot a fost castigat de asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Costruzioni SpA. La aceasta licitatie au participat noua consortii.
Contestaţii care întârzie lucrările
Tot consortiul format din Tehnologica Radion-Gabriel Couto-Amandio Carvalho-Lena -Rosas-Arcadis a depus contestatie si in cazul licitatiei organizate pentru lotul 1 din tronsonul Orastie-Sibiu. Acesta a fost castigat de compania austriaca Strabag. Pentru acest lot au fost depuse trei oferte. De la Orastie-Sibiu au mai fost contastate rezultatele pentru loturile 2 si 4. Lotul 2 a fost castigat de asocierea Straco Grup SRL – Studio Corona SRL Civil Engineering, insa asocierea Max Boegl-Geiger-Tancrad-Primacons nu a fost multumita cu acest rezultat. Aici au fost depuse opt oferte. Rezultatul pentru lotul 4 a fost contestat de J&P Avax dupa ce a fost declarata castigatoare asocierea Astaldi SpA – Euroconstruct Trading ’98 SRL – Astalrom SA. Aici au fost depuse sase oferte. Urmatoarele proceduri nu au fost contestate: Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu (lotul 3), Proiectare si executie autostrada Nadlac-Arad (loturile 1 si 2)”, a precizat CNADNR. Sursa: Hotnews.ro