Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) va anunta la mijlocul lunii aprilie castigatorii licitatiilor pentru tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu, au declarat pentru HotNews.ro reprezentanti ai companiei nationale.
Potrivit acestora, procesul de desemnare a castigatorilor este dificil in conditiile in care sunt 64 de oferte si trebuie analizate cu mare atentie propunerile tehnice. In ceea ce priveste criteriile de atribuire, pretul are o pondere de doar 30%, cea mai importanta fiind propunerea tehnica (70%).CNADNR a deschis in primele zile din martie toate cele 64 de oferte depuse in cadrul licitatiilor pentru mai multe loturi din tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu. Cel mai mare interes pentru constructia autostrazilor a fost dovedit de companiile Impresa Pizzarotti, Tirrena Scavi, Astaldi si Strabag care s-au inscris in cursa pentru toate cele patru tronsoane. Dar si alte companii, precum Spedition UMB (controlata de Dorinel Umbrarescu) si firma spaniola FCC Construction, au incercat sa-si asigure cat mai multe sanse de castig, participand la licitatiile pentru trei tronsoane. Majoritatea ofertantilor s-au asociat in consortii de cate doua-trei companii.Cele mai multe firme participante la licitatii sunt straine. Printre cele din Romania, se afla companii precum UMB, Romstrade, Tehnostrade, SCCF Iasi si Hidroconstructia.Tronsoanele de autostrada au ca durata de proiectare si executie 30 de luni, din care 6 luni proiectare si 24 executie, la care se adauga 24 de luni garantie. Portiunea din tronsonul Lugoj-Deva scoasa la licitatie are o lungime de 27,4 kilometri, iar valoarea lucrarilor este estimata la 1,1 miliarde lei fara TVA. Nadlac-Arad are o lungime de 38,8 kilometri, valoarea acestui tronson fiind estimata la 993,6 milioane lei, fara TVA. Cele doua loturi din Timisoara-Lugoj au o lungime de 35,1 kilometri, valoarea lucrarilor fiind estimata la 878,4 milioane lei, fara TVA (peste 1 miliard lei cu TVA). Pentru Orastie-Sibiu, in lungime de 82 de kilometri, valoarea estimativa este de 2,9 miliarde de lei, fara TVA (3,5 miliarde lei cu TVA). Lucrarile sunt finantate prin fonduri europene. sursa: Hotnews.ro