începe campania „hai pe net” la biblioteca astraTelecentre-Europe derulează în perioada 28 februarie – 5 martie campania Get Online Week, inițiativă prin care își propune să aducă online pentru prima dată peste 100 000 de europeni excluși digital.

Biblioteca Județeană ASTRA își propune ca, în perioada 28 februarie – 5 martie, să prezinte celor interesați serviciile Secției de Internet, amenajând un spațiu cu computere conectate pentru cei care nu au avut până acum această oportunitate. De asemenea, tot în această perioadă, vom face înscrieri pentru un curs gratuit de inițiere IT care se va desfășura în cadrul Centrului de Formare Biblionet al Bibliotecii, în intervalul 7-11 martie, respectiv 13-18 martie 2011.

La nivelul județului Sibiu, această campanie este activată de două biblioteci publice: Biblioteca Județeană ASTRA Sibiu și Biblioteca Municipală ”St. L. Roth” din Mediaș. “Fiind un proiect care se desfăşoară simultan în mai multe ţări din Europa, am dori să încurajăm navigatorii români care doresc să susţină mesajul Hai pe net! să acceseze link-ul www.ecentre.ro, dovedind astfel că au fost online în săptămâna 28 februarie – 5 martie, în cadrul campaniei Hai pe net! Toate hit-urile (înscrierile) vor fi contorizate de o aplicaţie specială, în timp real. Acest lucru va fi făcut în mod simultan de către toate celelalte ţări participante, iar noi ne dorim să fim printre primii în Europa“ declară Gabriela Bârna, director al Fundaţiei EOS România. Campania de desfășoară în acest an sub patronajul Comisarului European Neelie Kroes, Vice Preşedinte al Comisiei Europene şi responsabil pentru Agenda Digitală, care va da clicul de start al campaniei pe data de 24 februarie la Bruxelles. Campania vine în sprijinul celor care nu au acces la noile tehnologii, dorind în același timp ca cei care au început deja să utilizeze aceste tehnologii să aducă la telecentru o  persoană care nu  a utilizat niciodată calculatorul, nu a fost niciodată online și care pierde din oportunitățile oferite de acestea.

Ce este campania „Hai pe Net”

În România, campania denumită generic Hai pe net! este coordonată de Fundaţia EOS în parteneriat cu Fundația Civitas, Microsoft Romania, ANBPR – Asociația Națională a Bibliotecarilor și Bibliotecilor Publice din România, APDETIC, Fundatia Tech Soup și Rețeaua eCentrelor din România. În ediția a doua a campaniei derulată în 2010 s-au înscris peste 50 de comunităţi din 20 de judeţe, aducând online într-o singură zi aproape 21 000 de utilizatori, din totalul de 68.253 câți au fost înregistrați la nivel European. Acest număr a depășit cu mult așteptările organizatorilor din România, care își propuseseră să aducă cel puțin 800 de persoane care se aflau pentru prima oară online și 5 000 de susținători care să voteze pe site-ul campaniei. În toate e-centrele, bibliotecile și școlile implicate în organizarea evenimentului Hai pe net! se urmăreşte atragerea cât mai multor persoane care se vor afla, poate, pentru prima dată în spaţiul virtual. Concret, cele peste 2.000 de persoane care vor fi pentru prima dată  „online” în România şi cele peste 10.000 ce utilizează internet-ul în oricare din locaţiile de tip telecentru de pretutindeni din ţară, fie că îşi vor căuta un loc de muncă mai bun sau că vor vorbi cu rude sau prieteni aflaţi departe, fie că vor afla cum pot economisi timp şi bani, vor putea afirma, la sfârşitul zilei, că au fost conectaţi cu lumea-ntreagă.

Ultima oră

Comentariul meu