Un nou ghid turistic va servi pentru promovarea oraşului începând din luna ianuarie a acestui an. Broşura va fi tipărită într-un tiraj iniţial de 3.500 de exemplare în limba română, 5.000 de exemplare în limba germană şi 1.750 de exemplare în limba engleză.
Dacă prima ediţie a ghidului turistic se referea mai general la valoarea istorică, arhitecturală şi culturală a oraşului, această a doua ediţie are o temă mai precisă: fostele bresle care au funcţionat în Sibiu, aşa cum arată şi titlul acestui nou material „Sibiu. Tânăr din 1191. Oraşul Breslelor”.
Tema breselelor sibiene a fost aleasă tocmai pentru că activitatea şi moştenirea arhitecturală şi culturală a acestora a contribuit în mod esenţial la conturarea profilului ca oraş meşteşugăresc, o locaţie economică recunoscută încă din acea vreme. Ghidul prezintă cititorului urmele lăsate asupra Sibiului de existenţa breslelor şi propune un traseu turistic cu o durată de aproximativ 1 oră şi 45 de minute, traseu ce include principalele obiective turistice ale centrului Sibiului.
Accent pe Oraşul de Jos
De data aceasta traseul turistic pune accentul şi pe Oraşul de Jos. Această parte a oraşului face obiectul unui amplu proiect de reabilitare iniţiat de municipalitate pentru obţinerea de fonduri europene (prin PIDU), tocmai în ideea de a-i recâştiga strălucirea şi de a-l aduce la nivelul Oraşului de Sus, care a fost reabilitat în perioada 2003 – 2007.Şi pentru că Sibiul este o locaţie de turism cultural, broşura include o scurtă descriere a principalelor evenimente culturale din Sibiu, a căror tradiţie şi calitate au atras în oraş turişti de pe plan naţional şi internaţional.
Tipărit în 3 limbi
Formatul primei ediţii este păstrat şi de acest nou instrument de promovare, la fel ca şi condiţiile grafice de tipărire deosebite. Broşura va fi tipărită într-un tiraj iniţial de 3.500 de exemplare în limba română, 5.000 de exemplare în limba germană şi 1.750 de exemplare în limba engleză. Broşura va fi disponibilă şi on-line, pe site-ul instituţiei, începând cu luna februarie a acestui an. Materialele vor fi distribuite la târgurile de turism din ţară şi străinătate, delegaţiilor oficiale care vizitează Primăria Sibiu şi în baza parteneriatelor cu agenţii de profil care vor fi prezente la târguri de turism. „Momentan au fost tipărite exemplare în limba germană deoarece acestea au fost necesare pentru participarea oraşului nostru la târgurile din Viena şi Stuttgart” a spus joi primarul Iohannis.