Două echipe vor asigura activitatea utilajului de ridicat începând din această săptămână. Dacă până în prezent exista un singur echipaj care identifica în teren autovehiculele parcate neregulamentar, din această lună două astfel de echipaje vor intra în teren şi vor solicita utilajul de ridicat ori de câte ori constată contravenţii.
În timp ce unul dintre echipaje solicită şi asistă utilajul de ridicat în sancţionarea unei contravenţii, celălalt echipaj va căuta în teren un alt caz. Se va reuşi astfel acoperirea mai multor zone şi o mai mare eficienţă în activitatea de fluidizare a traficului. „Am luat această măsură pentru a continua ordonarea traficului în zonele aglomerate din Sibiu. Există în oraş zone foarte solicitate ca volum de trafic. Dacă parcarea nu se face în mod riguros, traficul va avea de suferit.” a subliniat primarul Klaus Iohannis.
Activitate bună
Ridicarea autovehiculelor parcate neregulamentar a început la 1 iulie 2009 când utilajul de ridicat a fost achiziţionat şi şi-a început activitatea. Costurile utilajului de ridicat, al sistemelor de prindere şi al asigurărilor au fost de 396.261 de lei, valoare amortizată până în prezent. Suma totală încasată ca taxe de ridicare, transport şi depozitare în perioada 1 iulie 2009 – 10 noiembrie 2010 fiind de 434.300 de lei, numărul autovehiculelor ridicate fiind de 1054. Un număr de 17 autovehicule au rămas în spaţiul de depozitare nerevendicate, o parte din acestea fiind deja trecute în proprietatea municipiului, conform legislaţiei.
Taxele ce trebuie plătite pentru un autovehicul ridicat:
tarif de ridicare pentru autovehicul – 150 lei
tarif de transport – 150 lei
tarif de depozitare – 200 lei/zi