sepang motogp: e oficial – jorge lorenzo campion
FOTO: www.motogp.com

Prin absenţa de pe grila de start a lui Dani Pedrosa (Honda) din Marele Premiul al Malaeziei, Jorge Lorenzo (Yamaha) s-a detaşat la suficiente puncte de compatriotul său încât în următoarele trei etape, ultimele din acest sezon, să nu mai poate fi depăşit. Pilotul echipei Yamaha câştigă astfel primul său titlu de campion al clasei MotoGP.

Chiar dacă n-a câştigat Shell Advance Malaysian Motorcycle Grand Prix, pentru Jorge Lorenzo ar fi fost suficient să termine cursa în primii nouă pentru a încheia socotelile acestui sezon competiţional. După ce a luat startul din pole, a terminat cea de-a 15 etapă a sezonului pe locul trei, în urma lui Valentino Rossi şi a lui Andrea Dovizioso.

Accidentarea suferită săptămâna trecută de Dani Pedrosa, ocupantul locului doi din clasamentul general, l-a făcut indisponibil pentru întrecerea din Malaezia şi l-a scăpat de tensiune pe Lorenzo, aducându-i verdictul de campion mai devreme cu o lună faţă de sfârşitul campionatului. În clasamentul general Lorenzo conduce cu 313 puncte, pe locul doi la mare depărtare încă se află Pedrosa cu 228 iar pe trei, Rossi – 181 punte (urmat la distanţă de doar un punt de Casey Stoner şi de două puncte de Dovizioso).

La vârsta de 23 de ani şi 159 de zile, Jorge Lorenzo devine primul pilot spaniol deţinător al titlului de campion mondial atât la clasa 250 cmc cât şi la MotoGP. În acelaşi timp este al doilea pilot spaniol care câştigă titlul de campion mondial la clasa regină, după Alex Criville în 1999.

Lorenzo s-a născut în Mallorca, a început de foarte tânăr să concureze la cursele de motociclism, la minicros, a continuat cu trial şi motocros, a trecut apoi la motociclism viteză unde a concurat în campionatul naţional pentru ca la 15 ani, vârsta minimă pentru participarea în Campionatul Mondial de Motociclism Viteză, să stabilească un record de vârstă la clasa 125 cmc.[kaltura-widget uiconfid=”535″ entryid=”1_2ipiy4qx” width=”600″ height=”367″ addpermission=”” editpermission=”” /]

Trei ani mai târziu, în 2005, după 9 prezenţe pe podium şi trei locuri întâi, a trecut la 250 cmc. Un an mai târziu s-a mutat de la Honda la Aprilia şi s-a dovedit o alegere câştigătoare, talentatul pilot din Palma de Mallorca devenind campion mondial. Lorenzo şi-a păstrat titlul sezonul următor iar în 2008 şi-a făcut debutul la prima clasă. A încheiat primul său an în MotoGP pe locul patru din cauza câtorva accidente destul de serioase (cu fractură de gleznă, a fost forţat să nu ia startul în etapa din Catalunia).

Al doilea sezon în MotoGP a arătat un Lorenzo tot mai puternic care s-a luptat ca de la egal la egal cu mult mai titratul său coleg de echipă, Valentino Rossi, şi a încheiat pe locul doi dar cu o ameninţare mult prea vădită pentru sezonul 2010 asupra campionului en-titre. În acest an, cu 13 prezenţe pe podium din 15, din care 7 pe prima treaptă, tânărul pilot al echipei Yamaha şi-a demonstrat clasa şi a luat titlul. El este astfel , după Mike Hailwood şi Valentino Rossi, al treilea pilot în topul vârstei care deţine ambele titluri de la 250 cmc şi MotoGP.

Ultima oră

Comentariul meu