Autoritatea locală spune că notarii publici au obligaţia odată cu intrarea în vigoare a legii 76/2010, să vireze cota de 50% din impozitul stabilit în urma înstrăinării bunurilor imobile, la bugetul unităţilor administrative teritoriale.
Conform legii în vigoare impozitul stabilit se distribuie o cotă de 50% se face venit la bugetul consolidat şi o cotă de 50% se face venit la bugetul unităţilor administrative teritoriale pe teritoriul cărora se află bunurile imobile ce au făcut obiectul înstrăinării. „Contul în care se vor vira aceste taxe rezultate din transferul bunurilor imobiliare de pe raza Municipiului Sibiu este următorul: RO86TREZ57621030218XXXXX şi este deschis la Trezoneria Sibiu, cod fiscal 4270740” se arată într-un comunicat al primăriei Sibiu. Totodată, notarii publici au obligaţia ca o dată cu plata, (respectiv data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care a fost reţinut), să depună borderou care să cuprindă: părţile contractante, imobilul care a fost obiectul fransferului dreptului de proprietate, impozitul încasat şi cota cuvenită bugetului local Sibiu.