Sibiul reprezintă România la Campionatul Mondial de Fotbal între roboţiSebastian Marian este singurul roman implicat in proiectul RoboCup. Gratie locului 3 pe care s-a pozitionat in 2009 la Graz, echipa sibiana Oxsy este calificata automat la turneul final al Campionatului mondial de fotbal pentru roboti ce se va desfasura la Singapore intre 19-25 Iunie 2010.

Sibiul reprezintă România la Campionatul Mondial de Fotbal între roboţi

Intrebat ce asteapta de la competitia din Singapore Sebastian Marian raspunde scurt: “Anul acesta vreau sa joc finala”. RoboCup este un proiect international, lansat in 1997, in domeniul roboticii si al calculatoarelor, ce are ca scop promovarea sistemelor de inteligenta artificiala in intreaga lume. RoboCup a ales jocul de fotbal ca subiect de cercetare. Ideea de baza, este de a dezvolta sisteme computerizate, capabile sa presteze diferite sarcini specifice oamenilor. In cadrul acestei competitii se incearca simularea unui joc de fotbal, scopul final declarat fiind, dezvoltarea unei echipe de roboti humanoizi autonomi, care sa castige pana in anul 2050, un meci desfasurat dupa regulile FIFA, cu recenta campioana mondiala la fotbal.

Oxsy s-a infiintat in iulie 2002, odata cu proiectul de diploma in domeniul sistemelor multi-agent, al. lui Sebastian Marian. De la prima participare in Iulie 2003 si pana la cea care va fi anul acesta, la Singapore, Oxsy nu a lipsit de la nici un eveniment RoboCup.

Roboţi virtuali

“Simulation Soccer League”, in care participa echipa sibiana Oxsy, este una din cele 15 ligi actuale ale competitiei RoboCup si este liga in care nu exista roboti adevarati, insa spectatorii pot urmari actiunea, pe un ecran mare ce arata ca un joc de computer urias. In aceasta liga, echipe a cate 11 programe software, se conecteaza si joaca una cu cealalta prin intermediul unui server. Fiecare program reprezinta un jucator, ruleaza pe cite un calculator separat, iar toate calculatoarele se conecteaza la acest server de fotbal. Cei 22 de jucatori conectati la acest server, primesc date senzoriale – vizuale, auditive si interne, legate de lumea in care se afla si pot reactiona, executind actiuni pe care le trimit serverului, sub forma de comenzi precum: “alearga”, “loveste”, “roteste”, etc. Singurul mod de comunicare intre jucatori, se face prin intermediul unei comenzi “spune”, trimise serverului. Compa IT este alaturi si in acest an de echipa sibiana Oxsy sprijinind sistematic performantele obtinute de Sebastian Marian in competitia robotilor.

Ultima oră

Comentariul meu

Publică