După o muncă de aproape 2 ani, s-a finalizat recent un proces prin care Primăria Sibiu doreşte să reducă costurile de funcţionare în domeniul informatic prin implementarea de noi tehnologii foarte performante care folosesc virtualizarea ca modalitate de reducere atât a costurilor directe de achiziţie a echipamentului dar şi a celor de exploatare a echipamentelor de calcul.
În acest scop au fost achiziţionate 100 de terminale care vor elimina necesitatea cumpărării altor unităţi centrale de computer, viteza de procesare a datelor pe fiecare aplicaţie va fi redusă, fără ca utilizatorii să resimtă un disconfort, iar consumul de electricitate va scădea. Mai mult, prin intermediul acestei virtualizări sunt implementate şi tehnologiile de alocare dinamică a puterii de calcul şi spaţiului de stocare. Back-up-ul datelor se realizează instantaneu, fără a fi resimţit de utilizatori, iar erorile din sistem pot fi rezolvate într-un timp redus. În plus, munca de administrare a departamentului IT este simplificată la maximum prin intermediul unei singure interfeţe de control. „Activitatea departamentului IT din cadrul Primăriei Sibiu este mai puţin vizibilă ca atare dar este foarte importantă dat fiind că acest serviciu gestionează o bază de date foarte amplă şi gestionează un întreg sistem electronic de creare, elaborare şi stocare de documente. În ultimii ani departamentul IT al Primăriei a realizat o serie de îmbunătăţiri importante care vor duce, odată cu implementarea proiectelor demarate, din care unul pe fonduri structurale, la o mai mare eficienţă în eliberarea de acte, efectuarea de plăţi, emiterea de adeverinţe şi acorduri de funcţionare” a declarat primarul Klaus Iohannis în cadrul conferinţei de presă.
Investiţie de milioane de lei
Contractul de furnizare a acestor echipamente a fost încheiat cu firma care a câştigat licitaţia electronică pe SEAP, valoarea acestuia fiind de 2.500.000 de lei. Condiţiile contractuale, foarte stricte, au facut ca la licitaţie să participe doar o singură firmă care a şi câştigat licitaţia – Industrial Software Sibiu. Contractul încheiat este unul foarte avantajos deoarece furnizorul a livrat imediat aparatura, iar plata sumei totale a contractului se va efectua trimestrial în rate egale pe parcursul a 3 ani. „Am reuşit astfel să punem în aplicare o tehnologie nouă, Primăria Sibiu fiind prima dintre instituţiile publice din România care implementează un astfel de sistem” a precizat primarul în conferinţa de presă.
Alt proiect de 2.000.000 de lei
În acelaşi timp se află în faza de implementare proiectul finanţat din fonduri europene “Implementarea conceptului de administraţie electronică la nivelul Municipiului Sibiu”. Acest proiect va conduce la eficientizarea activităţii Primăriei în relaţia cu cetăţenii prin îmbunătăţirea furnizării informaţiilor şi serviciilor publice către cetăţeni, eliminarea procedurilor birocratice şi simplificarea metodologiilor de lucru precum şi îmbunătăţirea eficacităţii, eficienţei şi calităţii serviciilor publice. Valoarea totală a proiectului finanţat prin fonduri europene este de 2.100.350 lei, iar durata de implementare a proiectului este de 24 de luni, din momentul semnării contractului de finanţare (august 2009).