un motodeltaplan s-a prăbușit la cisnădie. pilotul a murit pe locPrimele cercetări spun că este vorba de o eroare umană. Aparatul s-a prăbușit în vecinătatea aerodromului de la Măgura.

Un accident aviatic nefericit, a dus la decesul unuia din cei mai experimentați pilot civil. Tânărul de 33 de ani din Sibiu a decedat după ce aparatul cu care efectua un zbor, s-a făcut praf  la marginea aerodromului Măgura, din cauze încă nestabilite. ”La serviciul 112, Poliţia Cisnădie a fost informată despre prăbuşirea avionului. Echipa operativă s-a deplasat pentru a face cercetarea la faţa locului, împreună cu specialiştii de la Poliţia Cisnădie, s-au fixat urmele accidentului pentru a cercetările ulterioare.Sunt, în prezent, efectuate cercetări pentru a stabili cauzele concrete de producere a acestui accident, primele informaţii duc către ipoteza unei erori umane” a spus procurorul Alex Florența, de la parchetul de pe lângă judecătoria Sibiu. Acesta a precizat că se vor face lămuriri ulterioare pentru a se stabili exact în ce măsură se datorează exclusiv unei culpe umane sau dacă există şi şi o defecţiune tehnică a aparatului.

Condiții bune de zbor

Condiţiile erau foarte bune pentru zbor, spun reprezentanţii aerodromului.La locul accidentului s-au deplasat mai multe echipaje de Poliţie, ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Sibiu şi ale SMURD. Accidentul este cercetat de poliţişti, de procurori şi de reprezentanţi ai Autorităţii civile aeronautice.

În ultimii ani, în România au avut loc mai multe accidente în care au fost implicate motodeltaplane. Cel mai recent incident de acest gen a avut loc pe 6 august 2009, când doi bărbaţi au ajuns la spital după ce s-au prăbuşit cu motodeltaplanul în localitatea arădeană Socodor.

Pe 8 mai 2006, un bărbat care pilota un motodeltaplan a murit pe loc, după ce aparatul de zbor s-a prăbuşit în curtea spitalului din localitatea prahoveană Poiana Campina. Motodeltaplanul decolase din zona Muscel şi a survolat orasul Campina.

În noiembrie 2004, un motodeltaplan s-a prăbuşit pe aerodromul Dezmir din Cluj, iar cei doi piloţi aflaţi în aparatul de zbor au fost grav răniţi.

Pe 16 august 2004, doi deltaplanişti ieşeni au scăpat cu viaţă, după ce s-au prăbuşit cu motodeltaplanul în pădurea Ciric din apropierea Aeroportului Iaşi. Cei doi survolau oraşul, pe deasupra cartierului Tătăraşi. Motorul aparatului s-a oprit brusc, în timp ce aceştia se aflau la o înălţime de aproape 600 de metri. Aparatul a aterizat pe vârfurile copacilor şi a rămas în această poziţie doar 25 de secunde, după care s-a prăbuşit de la o înălţime de aproximativ 20 de metri.

Ultima oră

Participă la discuție

1 Commentariu

  1. Ca de obicei presa DEZinformeaza ! Chiar si un privitor neexperimentat va observa in poza existenta ampenajului (coada) si de aici va trage concluzia ca nu poate fi un motodeltaplan (delta – vine de la litera greceasca simbolizata sub forma de triunghi) ci de un avion ultrausor.
    Stimata D-na/D-soara Anca Cutean, data viitoare poate va ajuta Google pentru a vedea diferenta motodeltaplan-avion ultrausor, nu de alta dar este pacat de timpul pierdut cu istoricul accidentelor de motodeltaplan…
    RUSINICA !